سنندج- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر از خدمات بشردوستانه این جمعیت در طرح‌های نوروزی امسال بهره مند شدند.

پیام جلالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرتا اظهار کرد: طرح خدمات بشردوستانه اعضای جوانان ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین سال جاری، در ۱۰ پست ثابت و سه پست سیار در ۱۰ شهرستان استان برگزار شد.

وی افزود: در این طرح، خدماتی از جمله ایستگاه سلامت، ایجاد فضای دوستدار کودک برای سرگرمی و بازی کودکان همراه با آموزش، آموزش امداد و کمکهای اولیه، آموزش مهارتهای ایمنی،خیمه‌نماز و طرح یاس ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: در طرح نوروزی، بیش از ۱۴ هزار نفر به پویش ملی بهرفت «بهبود رفتارهای ترافیکی» پیوسته و در بخش‌های پیشگیری از مخاطرات و توزیع اقلام فرهنگی و اجرای پویش سبز که به منظور حفظ محیط زیست انجام شد هموطنان و هم استانی‌ها از خدمات ارائه شده استفاده کردند.

جلالی اضافه کرد: ارائه خدمات در قالب این طرح نوروزی با شعار "همراه تان هستیم" با مشارکت ۶۵۰ نفر از اعضای جوانان برگزار و به هموطنان و مهمانان خدمات لازم ارائه شد.

وی گفت: در روز طبیعت (۱۳فروردین ماه) بیش از پنج هزار نهال توسط جوانان، امدادگران، داوطلبان و کارکنان هلال احمر کردستان بین مسافرین و هموطنان توزیع شد.