اسلام‌آباد - ایرنا - مقامات دولت پاکستان، رهبران ارشد سیاسی و شخصیت‌های مذهبی این کشور با شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در «اسلام‌آباد» برگزار شد، تداوم جنایات صهیونیست‌ها در غزه را محکوم و خواستار تحکیم وحدت امت اسلامی برای حمایت از فلسطین و مقابله با اسرائیل شدند.

به گزارش پنجشنبه شب خبرنگار ایرنا، مراسم باشکوه بزرگداشت روز جهانی قدس و ضیافت افطار به میزبانی رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان با حضور مقامات دولتی، شخصیت‌های سیاسی، سفرا و دیپلمات‌های کشورهای خارجی، اساتید دانشگاهی و اصحاب رسانه در هتل بین المللی ماریوت در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

در این مراسم خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان، ریاض حسین پیرزاده نماینده حزب حاکم در مجلس، سناتور راجا ظفر الحق از حزب مسلم لیگ نواز، سناتور ناصر عباس جعفری رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین و خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حضور یافتند.

سفیر کشورمان در این مراسم گفت: در روز جهانی قدس که مراسم آن به دستور حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران هر ساله در سراسر جهان برگزار می‌شود، جهانیان از مسائل و مشکلات ملت مظلوم فلسطین مطلع می‌شوند.

رضا امیری مقدم افزود: امام خمینی (ره) با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس مسئولیت کلیدی امت اسلامی برای حل و فصل مساله فلسطین و آزادی قدس شریف را مطرح کردند.

ریاض حسین پیرزاده نماینده حزب حاکم پاکستان نیز با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و انتقاد از همدستی جبهه غرب با اسرائیل گفت: روز جهانی قدس رویداد بسیار مهمی برای امت اسلامی است، زیرا که در این روز وظیفه اصلی مسلمانان محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس و حمایت از آرمان‌های مردم فلسطین است.

حافظ طاهر اشرفی رئیس شورای علمای پاکستان نیز با تاکید بر حمایت‌های مستمر دولت و مردم این کشور از مساله فلسطین و دفاع از نبرد رزمندگان مقاومت فلسطین علیه اشغالگری اسرائیل، گفت: حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق بخشی از توطئه اسرائیل و حامیانش برای تخریب صلح و امنیت منطقه است.

همچنین رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان سازش برخی از حاکمان منطقه با اسرائیل را توطئه مشترک قدرت‌های استکباری به سرکردگی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی برای خاتمه دادن به مسئله فلسطین دانست و تاکید کرد: امروز مساله فلسطین از دغدغه‌های اصلی جهان اسلام است و امت اسلامی نباید اجازه دهند تا دشمنان با سو استفاده در صدد اجرای توطئه‌های شیطانی از جمله تحمیل معامله قرن بر ملت فلسطین شوند.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس نیز با قدردانی از حمایت‌های قوی جمهوری اسلامی ایران از فلسطین گفت: در روز قدس تمام مسلمانان جهان در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی برای آزادی قدس و نجات ملت فلسطین از چنگال غاصب صهیونیست‌ها راهپیمایی می‌کنند.

براساس این گزارش، فردا جمعه‌ ۱۷ فروردین مصادف با ۲۵ ماه رمضان و همزمان با روز جهانی قدس، مردم مسلمان پاکستان همگام با ملت‌های جهان در سراسر این کشور، همراه و همصدا، فریاد 'مرگ بر اسرائیل' سر خواهند داد و بار دیگر بر حمایت خود از مردم فلسطین و آرمان‌های آنان اعلام خواهند کرد.