اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از عموم هموطنان خواست در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس پاسخ به آیات قران، وجدان و عالی‌ترین احساسات انسانی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در این پیام ویدیویی که عصر روز پنجشنبه منتشر شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان اظهار کرد: مساله فلسطین امروز مساله بسیار خطیری است چرا که بزرگترین جنایت تاریخ صورت گرفته است و اگر ما در ساحت ابدیت مورد سوال قرار بگیریم خلاصی نداریم و باید به وظیفه خود عمل کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وظیفه ما در وهله اول حضور در عرصه جنگ است و ۱۰۰ در صد جهاد در این عرصه واجب است اما با توجه به اینکه راه ها را بستند و امکان حضور در جبهه نیست، برای اینکه عذری در حضور حضرت احدیت داشته باشیم، راهش حضور در راهپیمایی روز قدس است.

وی خاطرنشان کرد: ذکرهایی که در روز قدس بین می شود اثر ذاتی دارد و بسیار مبارک است و نباید شأن این ذکرها را پایین آورد.

آیت الله عاملی ادامه داد: بیش از ۳۳ هزار نفر زن و مرد به فجیع ترین شرایط در فلسطین به شهادت رسیده اند و خدای ناکرده اگر مسلمانی در این زمینه کوتاهی کند مسئولیت سنگینی در پیشگاه خداوند خواهد داشت.

امام جمعه اردبیل یاد آور شد: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند امت من یک بدن را تشکیل می دهد و اگر یک عضو آن احساس درد کند، باید سایر اعضا هم احساس درد کنند مثل اینکه از خودشان دفاع می کنند در آنجا حاضر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: ما امروز برای اینکه به آیات خداوند، وجدان و عالی ترین احساسات انسانی لبیک بگوییم، راهش این است که در راهپیمایی روز قدس حاضر شویم.

آیت الله عاملی اضافه کرد: خداوند می فرماید هر قدم مسلمان که منجر به غیظ دشمنان شود، عمل صالح است و مسلمانان باید کاری کنند که غیظ کفار در بیاید.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ما اعتقاد داریم وعده خداوند صادق است و موید ذاتی دارد و در آینده نزدیک خواهیم دید این خون ها هدر نمی رود و قاتلان و قصابان روسیاه تاریخ در همین دنیا به سزای عملش آن خواهند رسید.