زاهدان - ایرنا - کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز رژیم صهیونیستی در منفعل‌ترین و شکننده‌ترین وضعیت خود قرار دارد و بحران داخلی درون این رژیم را فراگرفته و افکار عمومی جهانی و همچنین نهادهای حقوق بشری مستقل دنیا از آنها به عنوان رژیمی جنایت کار و کودک کش یاد می‌کنند.

مجتبی شجاعی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تدبیر اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل (ره)، بحران اشغال فلسطین را در رأس مسائل جهان اسلام معرفی کرد.
وی بیان کرد: امام راحل از همه مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با کمک یکدیگر به یاری خواهران و برادران خود در فلسطین بشتابند تا رژیم غاصب صهیونیستی نتواند به اشغال سرزمین‌های فلسطینی ادامه دهد و ملت فلسطین را تضعیف کرده و از پای درآورد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مساله فلسطین هم بُعد اسلامی دارد و هم بُعد حقوق بشری و قطعا در جهان اسلام امکان ایجاد یک بسیج عمومی برای آزاد سازی فلسطین و شهر بیت المقدس و حرم شریف قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست اسلام وجود دارد.
وی ادامه داد: بی‌گمان، انسجام اسلامی بویژه در شرایط کنونی، ضرورتی انکارناپذیر در جهان اسلام است در این میان، مساله فلسطین و آزادی قدس شریف از جمله نقاط اشتراکی هست که می‌تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد.

شجاعی افزود: راهپیمایی روز قدس به عنوان نماد دفاع از حریت و عدالت‌ همواره مورد حمایت آزادگان عالم قرار داشته و با گذشت زمان، نه تنها فراموش سپرده نشده بلکه سال به سال بر عظمت و گستردگی آن افزوده شده است.

وی تصریح کرد: مسلمانان همراه با آزادیخواهان جهان در این روز به صورت متحد و یکپارچه حقانیت ملت فلسطین و مقاومت را فریاد می‌زنند.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: پس از عملیات طوفان‌الاقصی و در ادامه حملات گسترده‌ ارتش رژیم اشغالگر قدس با حمایت همپیمانان غربی‌اش علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه، صهیونیست‌ها با کشتار گسترده زنان و کودکان فلسطینی و محاصره تمام عیار غزه، هرآنچه که به مانند قواعد انسانی تلقی می‌شد را زیر پا گذاشته است.

وی بیان کرد: افزایش روزافزون تلفات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آنها دیگر مانند گذشته قادر به مخفی کردن آمار تلفات خود نیستند و نمی‌توانند حتی افکار عمومی جامعه وحشت زده صهیونیستی در نتیجه طوفان الاقصی را مهار کنند.

شجاعی اظهار کرد: علاوه‌بر این اختلافات سیاسی در هیات حاکمه رژیم صهیونیستی، ارتش و دستگاه‌های امنیتی روزبه‌روز در حال افزایش بوده و ثبات و پایداری ساختاری این رژیم را با چالش‌های کم‌سابقه روبه‌رو کرده است.

وی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای جنگ کنونی این بود که اسرائیلی‌ها و به تبع آن آمریکایی‌ها وقتی از مقوله دموکراسی و حقوق بین‌الملل و رویه‌های حقوقی و قانونی و اخلاقی در جامعه جهانی حرف می‌زنند با معیارهای ۲ گانه است، یعنی معتقدند همه مسائل فقط باید برای مردم دیگر کشورها باشد، اما وقتی پای خودشان وسط می‌آید هرگز به این مساله تن نمی‌دهند.