اردبیل-ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر مشگین شهر از پیدا شدن پنج مفقودی در منطقه داغ کندی از توابع مرادلو مشگین شهر خبر داد و به کوهنوردان و گردشگران توصیه کرد قبل از عزیمت به مناطق گردشگری و کوهستانی برنامه خود را به تیم کوهنوردی شهرستان اعلام کنند.

اصغر نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عملیات پنج ساعته جست و جو و نجات پنج نفر در منطقه داغ کندی این شهرستان اظهار کرد: پیرو دریافت گزارش حادثه مفقودی پنج نفر در منطقه دغ کندی از توابع مرادلو شهرستان مشگین شهر، سه اکیپ نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان مشکین به محل اعزام و عملیات جست و جو برای این افراد آغاز شد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی و همکاری نیروهای انتظامی، بخشداری مرادلو و کمک اهالی منطقه پس از پنج ساعت جستجو این افراد صحیح و سالم در منطقه شناسایی و به روستای داغ کندی انتقال داده شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر مشگین شهر همچنین گفت: از کوهنوران گردشگران می‌خواهیم قبل از عزیمت به مناطق گردشگری و کوهستانی برنامه حرکتی تیم خود را به هیات کوهنوردی اعلام کنند تا در مواقع نیاز امکان ارائه کمک در سریعترین زمان ممکن وجودداشته باشد.

نظری همچنین به گردشگران توصیه کرد در برنامه‌های حرکتی خود از راهنمایان محلی که اشراف کامل به منطقه دارند، کمک بگیرند.

وی همچنین به کوهنوردان توصیه کرد برای کوهپیمایی و صعود برنامه ریزی‌های لازم برای شناخت مسیرها را داشته باشند و جیره‌های خشک غذایی و لوازم و تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.