شهرکرد- ایرنا- همرزم شهید سردار محمدرضا زاهدی و از فرماندهان گردان‌های تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) در هشت سال دفاع مقدس گفت: رابطه سردار زاهدی با نیروهای تحت امر خود در تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) رابطه قلبی و دلی بود.

جمشید علی‌بابایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک و تسلیت شهادت فرمانده سرافراز و بی‌مانند سردار محمدرضا(علی) زاهدی افزود: همه فرماندهان، سرداران، رزمندگان و همچنین ملت ایران و جهان اسلام هر چه دارند، مرهون رشادت و مجاهدت سرداران بزرگ از جمله سردار سلیمانی و سردار زاهدی است.

وی که خودش را شاگرد سردار زاهدی می‌داند، گفت: سردار زاهدی انسانی متواضع و دلاور در بین فرماندهان، سرداران و ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی بودند.

وی با اشاره به اینکه سردار زاهدی در هشت سال دفاع مقدس به شهادت نرسید و به گفته خودش از خیل دوستان جامانده بود، گفت: این سردار شهید بی‌تاب شهادت بود و در حسرت شهادت در خارج از مرزها به دنبال شهادت بود و ذکر روز و شب ایشان شهادت بود.

این فرمانده گردان گفت: حاج علی زاهدی در سالروز شهادت حضرت علی (ع) با زبان روزه به دست شقی‌ترین و بی‌رحم‌ترین انسان‌های روزگار به آرزو خودش رسید.

رابطه سردار زاهدی با نیروهای تحت امر خود در تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) رابطه قلبی و دلی بود

علی‌بابایی با اشاره به اینکه سردار زاهدی از عملیات خیبر فرماندهی تیپ قمربنی‌هاشم(ع) را برعهده گرفت، گفت: رابطه سردار زاهدی با نیروهای تحت امر خود در تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم(ع) رابطه قلبی و دلی بود.

وی اظهار داشت: تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) در عملیات والفجر ۸ با فرمانده سردار زاهدی، موفق‌ترین یگان‌ها بود که سخت‌ترین و حساس‌ترین عملیات از جمله جناح‌داری را به این تیپ دادند و در این جنگ ۷۰ شبانه‌روزی رزمندگان با فرماندهی شهید زاهدی به پاتک‌های پی در پی دشمن پاسخ می دادند.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود: سردار زاهدی اطاعت‌پذیری بالای داشت و از لحاظ تاکتیکی فرماندهی بود که نسبت به جان بچه‌ها و رزمندگان حساس بود و تدبیر و فرماندهی او در قبل، حین عملیات بسیار بالا بود.

این همرزم شهید زاهدی گفت:چهره او کمتر جلوی دوربین آمد و ناشناخته ماند و همیشه مقید به جهاد و تلاش برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بود.

به گزارش ایرنا،سردار محمدرضا زاهدی عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.