بهارستان - ایرنا - فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به توجه خاص دولت سیزدهم به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: این آموزش‌ها امروز به جایگاه واقعی خود نزدیک شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالله نوحی روز شنبه در دیدار با رئیس فنی و حرفه ای شهرستان بهارستان اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محور و اساس اشتغال پایدار محسوب می‌شود و باید از همه ظرفیت های موجود برای توسعه آن‌ها بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: به هر میزانی که به آموزش های فنی حرفه‌ای و در نتیجه مهارت آموزی توجه بیشتری شود شاهد ایجاد اشتغال پایدار در رشته های مختلف خواهیم بود و از جمله دستاوردهای آن کاهش بیکاری است.

این مسئول مهارت آموزی را به عنوان مهمترین سرمایه اشتغال و کارآفرینی در کشور یاد کرد و افزود: افرادی که دارای مهارت‌های لازم باشند با سرمایه کم و آن هم تنها برای تامین تجهیزات ابتدایی به درآمدهای بسیار خوبی دست می یابند.

فرماندار بهارستان تاکید کرد: باید مهارت آموزی به عنوان یک اصل مهم دارای ارزش در بین نوجوانان و جوانان، کارآفرینان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی تبدیل و در کنار توجه به مسائل آموزشی به افزایش مهارت هم توجه لازم شود.

نوحی یادآور شد: افزایش مهارت علاوه بر اشتغال پایدار نقش مهمی در کاهش مسائل و مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی دارد.

بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر و ۲ بخش بوستان و گلستان در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرستانهای پر تراکم به لحاظ جمعیتی با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.