ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به ۲۳ مصوبه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در سفرهای شهرستانی مقام عالی استان برای توسعه کتابخانه ها گفت: این طرح ها در ۱۲ شهر اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا، خدیجه معصومی روز شنبه در حاشیه جلسه بررسی و جمع بندی روند اجرایی پروژه های مصوب سفرهای شهرستانی مقام عالی استان در حوزه کتابخانه های عمومی افزود: این شهرستان ها شامل ارومیه، میاندوآب، تکاب، بوکان، ماکو، اشنویه، سردشت، خوی، مهاباد، پلدشت، شوط و چایپاره هستند.

وی اظهارکرد: با اجرایی شدن این مصوبات حدود هشت هزار متر مربع به فضای کتابخانه ای در استان افزوده می شود که منجر به ارتقای سرانه فضای کتابخانه های عمومی در آذربایجان غربی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده و همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری ها، راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های دست اندرکار، از مجموع ۱۶پروژه احداثی، مطالعات و روند اجرایی هشت پروژه توسط دستگاه مجری آغاز شده و در صورت تخصیص کامل اعتبار، به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با قدردانی از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی برای بازسازی کتابخانه ابن سینای شهرستان سردشت، افزود: جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام علامه دهخدای شهرستان میاندوآب با پیشرفت ۹۵ درصدی و نالوس شهرستان سردشت با پیشرفت ۴۰ درصدی نیازمند تخصیص کامل اعتبار هستیم.

معصومی با تاکید بر لزوم توجه به ابنیه فرهنگی خواستار تخصیص اعتبار مناسب برای تخریب و بازسازی ساختمان قدیمی کتابخانه علامه طباطبایی ارومیه شد.

به گزارش ایرنا،آذربایجان‌غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است، که ۷۴ کتابخانه از ابن تعداد تحت مدیریت مستقیم اداره کل و ۲۷ باب نیز تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است؛ از ۲۷ باب کتابخانه‌ای که تحت نظارت است، ۲۳ باب به صورت مشارکتی و چهار باب نیز به صورت کتابخانه عمومی دارای مجوز، فعالیت می‌کنند.