تهران- ایرنا- کارشناس داوری فوتبال کشورمان، گفت: صحنه‌هایی که در بازی استقلال و مس‌رفسنجان رخ داد نیاز به بررسی تصاویر کمک‌داور ویدئویی دارد و نمی‌توان بدون بازبینی در خصوص آن اظهار نظر کرد.

محمد فنایی شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به دو صحنه مشکوک دیدار استقلال و مس‌رفسنجان که با تساوی دو بر دو همراه شد، تاکید کرد: متاسفانه در چنین شرایطی نمی‌توان با قاطعیت صحبت کرد و تا VAR در فوتبال ما وارد نشود و در بازی‌های لیگ به کار گرفته نشود همین شرایط است و با این روند فقط به داوران خود لطمه می‌زنیم.

وی ادامه داد: VAR سیستم نظارتی بر کار داوران است و می‌تواند در شرایط سخت به کمک آنها بیاید تا حق به حق‌دار برسد اما وقتی این سیستم در فوتبال ما فعال نیست، نمی‌توان از داوران انتظار داشت تا تمامی ابعاد زمین را به دقت تحت کنترل داشته باشند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان تصریح کرد: کشورهایی که در فوتبال پیشرفته نیستند هم VAR دارند اما فوتبال ایران به عنوان یکی از قدرت‌های آسیا، هنوز به این سیستم مجهز نشده و این خوب نیست. باید این سیستم در میادین فوتبال مستقر شود تا اگر لازم بود داور بتواند به آن مراجعه کرده و از آن بهره ببرد. این مسائل باعث عقب‌افتادگی فوتبال ما می‌شود و نباید خودمان را با آمار و ارقام گول بزنیم و فریب آنها را بخوریم.

فنایی تاکید کرد: داور انسان است و ممکن است اشتباه کند، برای همین VAR وارد فوتبال شد، شاید در ابتدای برخی‌ها اعتقاد داشتند حضور این سیستم زیبایی‌های فوتبال را از بین خواهد برد اما در واقع چنین نشد و شاهد بازی‌های زیبایی هم هستیم.