یزد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی یزد گفت: پیشنهاد شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در زمینه بازنگری عوارض صادراتی برخی از تعرفه­ ها و تعدیل برخی موارد آن با تصویب هیات وزیران به کل کشور ابلاغ شد که این تصویب نامه یکی از دستاوردهای مهم این شورای است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، "مجتبی دستمالچیان" در این خصوص افزود: تصویب نامه هیات وزیران به شماره ۶۸۷۶۲/ت ۶۱۳۸۶ هـ (دستورالعمل بند (ز) تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ موضوع عوارض صادراتی) مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: بر این اساس و طبق تصویب نامه هیات وزیران به شماره ۲۲۶۸۴۸/ت۶۲۱۵۶هـ مورخ ۰۹/۱۲/۱۴۰۲ «تعدادی از ردیف های جدول پیوست دستورالعمل بند (ز) تبصره (۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور موضوع تصویب نامه شماره ۶۸۷۶۲/ت ۶۱۳۸۶ هـ » اصلاح شده و بدین ترتیب مصوبه هشتادوسومین نشست این شورا مبنی بر «لزوم بازنگری و تعدیل در میزان عوارض صادراتی تعیین شده» محقق شده است.

همچنین پیش از این ۲ مصوبه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان یزد اجرایی و به کل کشور ابلاغ شده بود که مبین تعامل مناسب میان دولت و بخش خصوصی در دولت سیزدهم است.