به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در ابتدای دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فضای مجازی یک جنگ روانی است، گفت:در این فضا عنوان شد که در بزرگراه شیخ فضل اله نوری درختان قطع شدهاند اما ما از شهردار منطقه ۲ پرسیدیم و گفتند چنین برنامهای نداشته اند.
وی ادامه داد: در مورد بوستان قیطریه نیز گفتند درختانی قطع شده است که اینطور نبود و از یاد نبریم که یکی از افتخارات آقای کرباسچی هم این بود بود که در بوستان مسجد ساخته است.
چمران با بیان اینکه طراحیهای صورت گرفته را میبینیم و باید تایید شود، گفت: اما قطعا مسجد کوچک زیبایی در بوستان قیطریه ساخته خواهد شد و حرف آخر ما این است که حتی یک درخت نیز قطع نخواهد شد؛ نماینده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری هم حضور خواهد داشت و هیچ مشکلی نخواهد بود. درختی قطع نمی شود و مشکلی برای ورزش مردم هم پیش نخواهد آمد.
وی یادآور شد: بی تردید مردم نیز استقبال خواهند کرد که به جای یک فضای بی استفاده و زمین بایر، مسجد ساخته شود.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای امانی عضو شورا هم اعلام کرده که برداشت درست و مناسبی از صحبتهای وی انجام نشده است، گفت: این بوستان ۱۲۲ هزار متر مربع است و در گوشهای از آن مسجد احداث خواهد شد.
چمران گفت: قبل از این نیز در بوستانها مسجد ساخته شده و اتفاق جدیدی نیست و برخی میخواهند اذهان عمومی را از سمت مسجد الاقصی و سیستان و بلوچستان به سمتی دیگر ببرند.
وی با بیان اینکه یکی از برنامههایی که در ابتدای دوره داشتیم حوزه پسماند بود، اظهار کرد: امیدواریم اقدام جدیدی که انجام شده و تاکنون طلیعه آن مثبت بوده به نتیجه برسد و امروز مدیرعامل سازمان پسماند برنامههایی را با محوریت مدیریت این بخش و زبالهگردها و موادی از این قبیل ارائه خواهد کرد.
به گفته چمران، تمیزی شهر بر عهده سازمان پسماند نیست درحالی که جمع آوری پسماند بر عهده آنهاست اما باید مناطق نیز پای کار بیایند.
وی افزود: در آغاز کار تغییراتی احساس میشود اما امیدواریم ادامه دار باشد و ببینیم که وضعیت تغییر یافته است.
چمران درخصوص قرارداد شهرداری برای خرید اتوبوس های برقی هم گفت: شورای عالی امنیت ملی و هیات دولت پرداخت مبالغ خرید اتوبوسها را تصویب کردند و بانک مرکزی باید تایید کند که بانک شهر مبالغ را بپردازد.
وی درمورد واگن های مترو نیز گفت: مشکل واگنها تایید فنی است و دولت ایران باید تایید کند؛ وزارت کشور متخصص این کار را ندارد و باید به مترو واگذار کند و قرار بر این شده که وزیر کشور این واگذاری را انجام دهد.