زنجان -ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: آمار مدارس دولتی در استان بسیار پایین است و اجرا نشدن عدالت آموزشی موجب شده شهریه در پذیرش دانش آموزان، حرف اول را بزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه ذهنیت و برداشت برخی این است که بعد از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی هنوز عدالت آموزشی اجرا نشده است، افزود: این موضوع، جای اما و اگر دارد که اول از همه نقش سیاستگذاران و بعد مجریان در این حوزه مطرح می شود.

وی با بیان اینکه پس از نهیب مقام معظم رهبری اولین اقدام عملی در این راستا توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد، اضافه کرد: این اقدام جای قدردانی دارد و امیدواریم سیاستگذاری انجام شده با جدیت اجرا شود.

امام جمعه شهر زنجان ادامه داد: طبق گزارش های مستند و غیر مستند مدارس شبانه استان عقب مانده و به حال خود رها شده است درحالیکه رسیدگی به وضعیت آموزش و تربیت در آنها اهمیت ویژه ای دارد.

حجت الاسلام خاتمی ابراز امیدواری کرد: در سال تحصیلی جدید موارد و مشکلات حل و فصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به پرداخت هزینه ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریالی برخی برای تحصیل فرزندانشان، گفت: با این میزان رقم پرداختی، انتظار بر خروجی مطلوب است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان امانت یک نسل به شمار می‌روند، خاطر نشان کرد: در صورت کوتاهی در مقابل یک نسل مسوول هستیم و روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام خاتمی با تقدیر از وزارت آموزش و پرورش در اجرای عدالت آموزشی، اظهار داشت: جدی گرفتن این موضوع اهمیت زیادی دارد .