همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: ازن زنی در بهبود کیفیت آب آشامیدنی موثر است و آب تصفیه خانه شهید بهشتی پس از ازن زنی در اختیار مردم قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، فرهاد بختیاری فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ازن زنی روش مناسبی برای گند زدایی آب آشامیدنی است و هزینه بالایی دارد، افزود: پیش از این نیز برای استفاده از آب سد اکباتان نیز ازن زنی انجام می شد.

وی ادامه داد: تصفیه خانه شهید بهشتی حدود ۲۰ درصد از منابع آب آشامیدنی همدان را تامین می کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در باره اینکه چرا آب همدان از رودخانه های اطراف تامین نمی شود گفت: در حد توان از آب تصفیه خانه عباس آباد و از رودخانه گنجنامه در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه و در بخش دیگر نیز از رودخانه خاکو و دره مراد بیگ استفاده می شود.

وی پروژه دره مرادبیگ را یکی از منابع تامین کننده آب شهر همدان دانست که قرار است تا پنج میلیون مترمکعب آب شهر همدان را تامین کند.

بختیاری فر بیان کرد: آب رودخانه دره مراد بیگ به رودخانه کیشین منتقل و از آنجا با یک بند انحرافی به تصفیه خانه شهید بهشتی منتقل می شود.

وی تاکید کرد: بخشی از آب تصفیه خانه شیخی جان که از سد تالوار می آید نیز به تصفیه خانه شهید بهشتی می آید و پس از اختلاط با آب رودخانه دره مرادبیگ در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه از آب رودخانه دره مرادبیگ وارد تصفیه خانه شهید بهشتی می شود و حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه از تصفیه خانه شیخی جان وارد این تصفیه خانه می شود و این ایده آل ترین حالت کیفی برای اختلاط آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه تلاش کرده ایم حداکثر استفاده را از منابع آب سطحی را داشته باشیم، افزود: اختلاط آب یکی از راههای پایین آوردن غلظت آبها و بهبود کیفیت آب آشامیدنی است.

وی یادآور شد: آب سد تالوار یک بار دیگر در تصفیه خانه شیخی جان تصفیه و ازن زنی نیز انجام می شود.

بختیاری فر اظهار کرد: آب تصفیه خانه شهید بهشتی برای منطقه شهرک مدنی، امید اکباتان، قاسم آباد و شهرک فرهنگیان را تغذیه می کند.