قزوین – ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان قزوین در طرح امداد و نجات نوروزی ۱۱۰ ماموریت مختلف انجام دادند.

ناصر صبوری غیاثوند، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر استان قزوین از ۲۴ اسفند ماه گذشته تاکنون در ۷۵ حادثه جاده‌ای، ۲ مورد حادثه کوهستان، ۲۱ مورد مراجعه حضوری، ۲ مورد فوریت‌های پزشکی، ۲ مورد ماموریت مناسبتی در روزهای قدس و روز طبیعت، ۲ حادثه صنعتی و کارگاهی و دیگر ماموریت های مرتبط امدادرسانی کردند.

وی ادامه داد: در این حوادث ۷۰ نفر از مصدومین با استفاده از آمبولانس های این جمعیت به مراکز درمانی انتقال و ۸۳ نفر از مصدومین به صورت سرپایی مداوا شدند.

صبوری با بیان اینکه درجریان فعالیت های امدادی این جمعیت در ایام نوروز سه هزار و ۱۰۵ نفر روز در سطح استان به حوادث مختلف پاسخ داده شده است، گفت:در مجموع ۱۱۳ مورد خودروی آمبولانس ۱۴ مورد خودرو نجات و ۱۶ مورد اتوبوس آمبولانس به ماموریت اعزام شدند.

این مسوول با بیان اینکه ۱۵ پایگاه ثابت و یک پایگاه کوهستان و سه پایگاه موقت در طرح امداد و نجات نوروزی در استان قزوین فعال بودند، تصریح کرد: عملیات امدادرسانی به حوادث به تفکیک در مرکز استان با ۲۲ ماموریت، شهرستان تاکستان۲۲ ماموریت و شهرستان قزوین با ۲۱ ماموریت و در ادامه طارم سفلی با ۱۵ ماموریت، بویین زهرا و آبیک با ۱۲ ماموریت، البرز با هفت ماموریت، آوج با چهار ماموریت و الموت غربی با سه ماموریت در سطح استان فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: از دیگر خدمات ارایه شده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، ۴۴۷ تست فشار خون، ۳۵ مورد تست قند خون و ۱۳ نفر اسکان اضطراری بود.

صبوری گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر در این ایام به سه هزار و ۲۵۶ تماس برقرار شده با سامانه بین المللی ندای امداد ۱۱۲ پاسخگو بودند که منجر به ۱۱۰ ماموریت شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد:‌ لازم به ذکر است متاسفانه ۲ هزار و ۱۷۷ تماس معادل ۶۷ درصد تماس‌ها از سوی مزاحمین بوده که نیازمند بررسی و برخورد جدی است.