گچساران- ایرنا- شتاب بخشی در اجرای هشت طرح بزرگ راهسازی با اعتبار سه هزارو ۷۷۰ میلیارد ریال در قالب جاده‌های چهار خطه، اصلی و فرعی و با همت دولت سیزدهم و مدیریت اجرایی و متولیان امر در گچساران چشم انداز روشنی را برای حوزه راه‌های ارتباطی این شهرستان ترسیم کرده است.

به گزارش ایرنا، توجه دولت به ارتقای شاخص‌های توسعه و ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله جاده های اصلی، فرعی و روستایی در منطقه محروم و کمتر توسعه یافته گچساران اقدامی مهم برای راهگشایی و هموار کردن مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی است.

در حالی که سال های گذشته بن بست راه‌های ارتباطی تعداد زیادی از روستاها، محروم بودن این شهرستان از جاده‌های چهارخطه و فرسوده بودن آسفالت جاده‌ها موجب نارضایتی مردم شده بود اما دولت سیزدهم با تخصیص اعتبار توانست طرح هایی که سال‌ها راکد و رها شده بود را فعال کند.

دولت سیزدهم با شتاب بخشی به جاده ارتباطی کنار گذر دوگنبدان، گچساران -پازنان - رگ سفید، قطعه یک و سه جاده ارتباطی طرح بابا کلان گچساران، تکمیل زیر گذر پشکان امیدها را برای توسعه راه‌های ارتباطی شهرستان‌ گچساران زنده کرد.

لزوم توسعه راه‌های ارتباطی گچساران
فرماندار گچساران گفت: خدمات دولت سیزدهم برای توسعه و بهبود راه‌های ارتباطی رضایت بخش است.

روانبخش دیهم خوب با اشاره به اهمیت وجود راه‌های ارتباطی استاندارد در افزایش توسعه پایدار گفت: شتاب بخشی به طرح‌های بزرگ ارتباطی کنار گذر دوگنبدان، گچساران -پازنان - رگ سفید، قطعه یک و سه جاده ارتباطی طرح بابا کلان گچساران از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی گچساران به بندرهای جنوبی، قرار داشتن در مسیر کاروان‌های راهیان نور و وجود بارگاه نورانی حضرت بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، ساخت جاده‌های ایمن و استاندارد محور توسعه گچساران است.
دیهیم خوب با اشاره به نفت‌خیز بودن منطقه و قابلیت‌های کشاورزی و دامپروری در این شهرستان بیان کرد که بهبود وضعیت اقتصادی مردم و رونق تولید مستلزم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و جاده‌ای است.

اجرای سه هزار میلیارد ریال طرح در حوزه راهسازی

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت طرح راهسازی با اعتباری حدود سه هزار و ۷۷۰میلیارد ریال و در جاده های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان گچساران در دست اجراست.

محمد راستا افزود: جاده ارتباطی کنار گذر دوگنبدان، گچساران -پازنان - رگ سفید، قطعه یک و سه جاده ارتباطی طرح بابا کلان گچساران، تکمیل زیر گذر پشکان، مجتمع فرهنگی هنری پردیس، مقاوم سازی مصلی دوگنبدان از مهمترین طرح های در دست راه و شهرسازی گچساران است.

وی بیان کرد: ساخت کنار گذر گچساران در قالب باند دوم هم اکنون در حال خاک برداری مسیر و پی کنی پل ها می باشد که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این طرح عمرانی با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال فعال است.

راستا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ برای طرح های حوزه کمربندی دوگنبدان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

وی گفت: طرح عمرانی جاده گچساران پازنان رگ سفید با اعتباری بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال در دست ساخت است.

راستا تصریح کرد: بیش از ۱۵ و نیم کیلومتر طول این مسیر می باشد که هم اکنون این طرح با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی غیر فعال است و مشکلات پروژه ماده ۲۳ این طرح عمرانی تاکنون برطرف نشده و صورت وضعیت مثبت این طرح ۲۶۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: طرح کنار گذر گچساران ( کمربندی ) با ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی و مبلغ قرارداد۳۸۰میلیارد ریل هم اکنون فعال و قسمتی از این مسیر تاکنون آسفالت شده و پل های ان تکمیل و اماده افالت ات.

گفت: تکمیل زیر گذر پشکان یکی دیگر از طرح های حوزه راه و شهر سازی است که تمام زیر ساخت های آماده و بزودی آسفالت خواهد شد.

افتتاح قطعه یک جاده گچساران باباکلان با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال

رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران اظهار کرد: قطعه یک جاده گچساران باباکلان به طول ۱۰ کیلومتر در سال گذشته با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

محمد رضا عابدی ابراز کرد: جاده گچساران باباکلان در قالب قطعه ۲ با بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار و پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصد در دست ساخت است و تاکنون ۲۶۰ میلیار ریال صورت وضعیت تاکنون در این پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: بهسازی راه اصلی گچساران با قرارداد یکهزارو ۹۱۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست ساخت است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طول مسیر جاده گچساران- بابا کلان و بی بی حکیمه بیش از ۷۰ کیلومتر است که با اجرای این طرح طول مسیر ۲۰کیلومتر کاهش می یابد که ایمنی سفر بالا خواهد رفت.

طرح‌های در حال اجرای دیگر

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع فرهنگی هنری پردیس هنری گچساران هم اکنون با ۵۸درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت می باشد و امسال بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: هم اکنون مقاوم سازی مصلی گچساران با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است و ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تاکنون پرداخت شده است.

راستا ادامه داد: بیش از ۳۰ میلیارد ریال ال گذشته برای مقاوم سازی مصلی دوگنبدان اختصاص داده شد.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.