به گزارش ایرنا از سازمان میوه و تره بار شهردرای تهران، مهدی بختیاریزاده روز سه شنبه پیرامون تاثیر سازمان میادین بر تثبیت میوه و تره بار در شهر تهران،اظهار کرد: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در سه سال اخیر کمک شایانی به تنظیم بازار محصولات مختلف در سطح شهر تهران کرده است.
وی ادامه داد: از جمله این محصولات گوشت، مرغ، محصولات پروتئینی، شکر، روغن، میوه و سیفیجات است که با تفاوت قیمت معناداری نسبت به میانگین سطح شهر توسط سازمان میادین عرضه میشوند تا هزینه سبد مصرفی خانوار کاهش یابد.
به گفته بختیاری زاده، درمورد میوه شب عید هم با توجه به خرید و ذخیرهسازی که سازمان میادین انجام داد، در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ شاهد ثبات قیمت سیب و پرتقال در سطح شهر بودیم و در میادین و بازارهای سازمان میادین میوه با کیفیت با قیمت مناسب به دست شهروندان رسید.
سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران افزود: با توجه به اینکه تصمیم شهردار تهران بر این است که سازمان میادین نقش فعالانهتری را در موضوع تثبیت قیمتها داشته باشد لذا در این راستا در ۲ روز گذشته تفاهمنامهای میان شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد که این قرارداد در راستای کمک به تثبیت قیمتها و کنترل قیمت کالاهای اساسی است.
وی در ادامه اظهار داشت: در این تفاهم اصل کار و هدف ما این بوده است که شهرداری و جهاد کشاورزی با ظرفیتهایی که در دست دارند را به اشتراک بگذارند تا بتوانیم کالاها را با قیمت مناسب و در واقع با حداقل قیمت تمام شده با سودی اندک و به صورت مکفی و مستمر به دست شهروندان برسانیم تا هزینه سبد مصرفی خانوار کاهش یابد.
بختیاری زاده با بیان اینکه در این فرآیند سازمان میادین و مجموعه فروشگاه شهروند نقش موثری دارند،افزود: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری با در اختیار داشتن ۳۰۰ بازارچه در سطح شهر تهران از این به بعد نقش موثرتر و فعالتری را ایفا خواهد کرد.