خرم‌آباد _ ایرنا _ مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲ شکارچی متخلف که اقدام به شکار یک راس بز کوهی کرده بودند در دام محیط بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد گرفتار شدند.

علی سالاروند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد که با طلوع آفتاب‌ در حال پایش منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد بودند با رصد حیات‌وحش منطقه متوجه حضور شکارچیان متخلف در منطقه می‌شوند.

وی افزود: محیط‌بانان خدوم با پایش منطقه به وسیله دوربین‌های چشمی و تلسکوپ شکارچیان متخلف را در ارتفاعات رؤیت و طی یک عملیات غافلگیر کننده و دور زدن ارتفاعات طی چندین ساعت تلاش بر شکارچیان اشراف پیدا کردند و موفق به دستگیری آنها شدند.

مدیرکل محیط زیست لرستان افزود: پس از دستگیری متخلفان و بررسی های اولیه لاشه یک راس بز کوهی و یک قبضه سلاح ام یک از متخلفین کشف و ضبط شد.

سالاروند اطهار داشت: متخلفان پس از دستگیری به پاسگاه محیط بانی منتقل‌ و پس از تنظیم صورتجلسه جلسه اولیه تخلف جهت سیر مراحل قانونی تحویل پاسگاه انتظامی شدند و با توجه به همکاری و جدیت مرجع قضایی می‌بایست منتظر تاوان شدید این اقدام غیر انسانی در کشتن یک رأس بز کوهی باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه ۹۹۲ متخلف زیست محیطی سال گذشته در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند افزود: در این راستا ۹۶۹ پرونده تخلفاتی تشکیل و از این تعداد ۲۵۸ مورد مختومه شده است.

سالاروند عنوان کرد: سال گذشته ۲۰۶ قبضه سلاح از متخلفان زیست محیطی در لرستان کشف و ضبط شد که از این تعداد ۱۸ قبضه غیرمجاز، ۱۷۷ قبضه مجاز و ۱۱ قبضه جنگی بود