ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: از آغاز اجرای طرح ملی خدمات بشر دوستانه مسافران نوروزی تعداد ۲۹۳ هزار و ۲۳۴ نفر از پست های نوروزی جوانان هلال‌احمر استان خدمات دریافت کردند.

حمید محبوبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت ۲۳ روز گذشته ۲ هزار و ۶۸۴ نفر به روز از جوانان داوطلب جمعیت هلال‌احمر سازمان جوانان در پایگاه‌های ثابت و سیار حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۹۳ هزار و ۲۳۴ نفر از پست های نوروزی جوانان هلال‌احمر خدمات دریافت کردند افزود: در این مدت هفت هزار و ۵۱ مسافر نوروزی در خیمه‌های نماز طرح خدمات بشر دوستانه مسافران نوروزی اقامه نماز کرده‌اند.


محبوبی ادامه داد: ۱۰هزار و ۴۳ کودک نیز از آغاز اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از خدمات فضاهای دوستدار کودک این طرح بهره مند شده اند.

وی با تاکید توزیع بسته‌های افطاری همزمان با طرح نوروزی افزود: با توجه به مقارن بودن سال جدید با ماه مبارک رمضان ۶۵ هزار و ۶۶۴ بسته افطاری نیز توزیع شده و ۲۴ هزار و ۷۳۶ نفر به پویش بهرفت پیوسته و ۳۳هزار و ۱۰۹ پویش سبز، ۱۸ هزار و ۱۵۱ نفر از خدمات امداد و کمک‌های اولیه، ۱۲ هزار و ۵۰۳ نفر نیز از آموزش‌های مهارت‌های ایمنی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا، طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان مسافران نوروزی از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ در ۳۵ پایگاه سراسر آذرباجان‌غربی آغاز و در ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ پایان یافت.