به گزارش ایرنا، دبیرخانه شورای فضای مجازی مازندران نتایج یک پیمایش مبتنی بر دادهکاوی را در قالب گزارشی آماری برای استحضار عموم مردم منتشر کرد.
در این پیمایش که از ابزارهای جستوجو هوشمند در بستر اینترنت استفاده شده است، تعداد محتواهای منتشر شده با موضوع نماینده عالی دولت در مازندران در بازه زمانی۶ ماهه منتهی ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ به مورد پایش و بررسی قرار گرفته است.
دادهکاویها حاکی از آن است، در بازه زمانی مذکور هشت هزار و ۴۱ خبر مربوط به مقام عالی دولت در مازندران منتشر شده است که این تعداد خبر توسط ۲۸۲ منبع در سطح خبرگزاریها و پایگاههای خبری پایش شده و از این تعداد سه هزار و ۹۳ مطلب دستاول و مابقی بازنشر بودهاند و در خبرگزاریهای کشور در بازه زمانی صدرالذکر ۶ هزار و ۸۵ و در پایگاههای خبری یک هزار و ۴۶ خبر در رابطه با سیاستها، دستاوردها و خدمات دولت مردمی منتشر شده است.
بر اساس این گزارش، در ۶ ماه گذشته تعداد ۱۷ هزار محتوا با موضوع رویدادها و خدمات دولت مردمی سیزدهم در بخشهای زیربنایی، عمرانی، خدماتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در بستر دو پیام رسان داخلی " ایتا و بله " تولید و توزیع شده است و همچنین بررسی روزنامههایی که نسخه الکترونیکی یا صفحاتی ثبت شده و رسمی در شبکه های اجتماعی دارند نشان میدهد که در همین بازه زمانی ۳۳۹ محتوا در روزنامهها منتشر شده است.
در ادامه گزارش دبیرخانه شورای فضای مجازی آمده است: به طور کلی در بستر رسانههای اجتماعی در ۶ ماه اخیر ۹ هزار محتوا توزیع شده است که از این تعداد هفت هزار و ۶۶ محتوا دستاول بوده که توسط یک هزار و ۴۵ منبع در بستر این شبکه ها تولید و توزیع شده است و مجموع کل این محتواها در بازه زمانی صدرالاشاره غریب به ۹ میلیون پسندیده(لایک) داشته است.
در انتها این گزارش آمده است: مجموعه اقدامات انجام شده در تبیین دستاوردها و خدمات دولت مردمی سیزدهم حاصل راهبریهای مقام عالی دولت در استان و تلاش های بیوقفه جامعه اطلاعرسانی مازندران اعم از صدا و سیما مرکز مازندران، روابطعمومی استانداری، خبرگزاریها، پایگاههای خبری، خبرنگاران سراسر استان، فعالین فضای مجازی استان و دستگاههای محتوایی استان است.