تهران‌بزرگ - ایرنا - عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رایزنی‌هایی انجام شده تا از مسوولان دولت و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دعوت کنیم و در جریان امور قرار بگیریم، گفت: باید به هر شکل مطلع شویم که دلیل این میزان تاخیر در تایید واگن‌ها چیست.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، علی اصغر قائمی روز جمعه در باره تازه‌ترین وضعیت قرارداد واردات واگن‌های قطار حمل و نقل شهری از چین با بیان اینکه جزییات مخالفت بخش دولتی با این موضوع را نمی‌دانم، اظهار کرد: علاقه مند هستیم که دعوتی از مسوولان مربوطه به شورا صورت گیرد تا جزییات در حد لزوم مطرح و مشخص شود.

وی ادامه داد: خرید خارجی واگن‌های مترو کار مشترک شهرداری و دولت است و هریک باید در حیطه اختیارهای خود ورود کنند.

قائمی افزود: در نهایت آنچه اهمیت دارد این است که مردم شهر باید از مزایای این قرارداد منتفع شوند.

وی با بیان اینکه رایزنی‌هایی انجام دادیم تا از مسوولان دولت و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دعوت کنیم و در جریان امور قرار بگیریم، گفت: باید به هر شکل مطلع شویم که دلیل این میزان تاخیر در تایید واگن‌ها چیست؟

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: این تاخیر باعث بدقول شدن شورای شهر و شهرداری می‌شود. در سه سال گذشته وعده‌هایی مطرح شده و امسال هم سال آخر است و اگر اتفاقی نیفتد، مردم باز هم متضرر می‌شوند.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز سه‌شنبه گذشته در آغاز دویست و بیست و ششمین نشست شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: باعث تاسف است که ماه‌هاست از انعقاد قرارداد خرید واگن‌های و اتوبوس‌های چینی گذشته اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد که هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: تا امروز تایید فنی واگن‌ها بر عهده مترو بوده است و امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.

چمران تاکید کرد: اینکه چه کسی از توقف این موضوع سود می‌برد را نمی‌دانم؛ اما اینکه چه کسی از این وضعیت ضرر می‌کند باید بگوییم همه زیان خواهند کرد.