رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بیشترین بارندگی از عصر چهارشنبه گذشته تا صبح امروز (جمعه) با ۶۱ میلی‌متر در دیلمان ثبت شده است.

فروغ مومن پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جیرکل از توابع بخش رحیم آباد شهرستان رودسر با ۵۴ میلی‌متر در جایگاه بعدی است.

وی عنوان کرد: وضعیت هوای استان گیلان‌ امروز جمعه نیز ناپایدار بوده و بارش ها در برخی شهرستان ها رگباری و شدید پیش بینی شده‌ است.

کارشناس هواشناسی گیلان افزود: با خروج این سامانه ناپایدار و بارشی از گیلان به‌تدریج وضعیت پایدار و آسمانی صاف تا نیمه ابری تا میانه‌های هفته آینده برای این استان مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه با خروج این سامانه بارشی دمای هوا نیز به‌تدریج تا سه شنبه هفته آینده پنج تا هشت درجه افزایش می یابد، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته «اسب وونی» تالش با یک درجه کمترین و لوشان با ۲۱ درجه بیشترین دمای استان را به خود اختصاص دادند.

مومن پور اظهار کرد: دریا امروز با ارتفاع موج ۱۲۰ تا ۱۴۰ سانتی متر برای فعالیت های دریانوردی نامناسب است اما فردا شنبه با ارتفاع موج بین ۲۰ تا ۷۰ و یکشنبه بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی متر به‌تدریج با رعایت احتیاط مناسب خواهد شد.