بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا فردا (یکشنبه) وزش باد شدید و بارندگی در استان تداوم دارد.

فاطمه زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت وزش تندباد لحظه‌ای، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه قابل پیش‌ بینی است.

وی بیان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های فصل بهار، وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شرق و برخی نقاط شمالی استان دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روند کاهشی دمای هوا نیز تا صبح دوشنبه ادامه دارد.

بیشترین بارندگی در شهرستان‌های درمیان و زیرکوه

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته بیشترین حجم بارندگی‌های استان به ترتیب در ایستگاه خلف درمیان ۳۶ میلیمتر، حاجی آباد زیرکوه ۲۹ میلیمتر و درخش شهرستان درمیان ۲۳ میلیمتر به ثبت رسیده‌ است.

زارعی گفت: در این مدت بندان با بیشینه دمای ۳۴ درجه گرم‌ترین و سربیشه با کمینه دمای سه درجه سردترین ایستگاه هواشناسی استان بود، تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین ۶ و ۲۰ درجه ثبت شد.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۲۳ فروردین در خراسان جنوبی فعال شد که دیروز در اغلب مناطق استان شدت گرفت و علاوه بر خوشحالی مردم و کشاورزان، جاری شدن سیلاب خساراتی نیز بر جای گذاشت.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در این باره هشدار سطح نارنجی صادر کرد و روز گذشته پنج عضو یک خانواده که با خودروی سواری قصد عبور از رودخانه محلی حوالی بخش درح شهرستان سربیشه را داشتند، جان خود را از دست دادند.