قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۵۵۰ عدد تبلت در سال گذشته به دانش آموزان نیازمند واقع در مناطق چهارده گانه قزوین اهدا شد.

نقی سیاهکالی مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: اداره تکنولوژی در این اداره کل با اهدا تبلت، لپ تاپ و تلویزیون به دانش آموزان و واحدهای آموزشی در راستای ارتقا مهارت های سواد دیجیتال و امور رایانه دانش آموزان گام برداشته است.

وی با اشاره به اهدا ۵۵۰ تبلت به دانش‌آموزان نیازمند، بیان کرد: در همین مدت ۲۸ دستگاه لپ تاپ به مدارس مجری و هفت دستگاه تلویزیون تعاملی به مناطق اهدا شده است.

سیاهکالی مرادی در ادامه به امور آموزشی در راستای مهارت‌های سواد دیجیتال اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش اسکرچ و اسکرچ جونیور (زبان‌های برنامه نویسی) برای ۱۶ هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز استان نیز از دیگر امور انجام شده توسط این اداره کل بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش سواد دیجیتال (رقمی)، علوم رایانه و مهارت برنامه نویسی در ۱۴ مدرسه الگو و برای ۵۹۳ آموزگار نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: از دستاوردهای این دوره می توان به ارتقا مهارت های سواد دیجیتال، علوم رایانه و مهارت برنامه نویسی در دانش آموزان و آموزگاران اشاره کرد که با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، نیاز به برخورداری از تکنولوژی روز در آینده بیش از پیش احساس می شود.