شهرکرد- ایرنا با اشاره به اجرای طرحهای آبرسانی در نقاط مختلف کشور گفت: طرح‌های جهاد آبرسانی این استان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، یزدان رضایی روز شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی طرح‌های جهاد آبرسانی در این استان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: در چهارمحال و بختیاری جهاد آب‌رسانی برای ۱۳۰ روستا در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، اردل، کیار و کوهرنگ و همچنین شهر سردشت شهرستان لردگان در حال اجرا است که از این تعداد ۷۵ روستا در لردگان، ۳۴ روستا در خانمیرزا، ۹ طرح در کوهرنگ، هشت طرح در کیار و چهار طرح در اردل قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو تامین آب پایدار را از اولویت‌های وزارت نیرو دانست و یادآور شد: برای رفع مشکلات آب آشامیدنی مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری فعالیت‌های اثرگذاری در دولت سیزدهم انجام شد.

رضایی اظهار داشت: با پیگیری متقابل مسئولان استانی و کشوری و همچنین همکاری مردم به‌زودی شاهد افتتاح طرح‌های جهاد آبرسانی در چهارمحال و بختیاری هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: وزارت نیرو در دولت سیزدهم برای حوزه آب و برق استان از جمله طرح‌های انتقال آب، آبرسانی و جمع‌آوری، تصفیه و دفع فاضلاب شهرها و روستاها به‌ویژه ۱۸ روستای حاشیه زاینده‌رود اقدامات موثری انجام داده است.

غلامعلی حیدری تاکید کرد: حمایت‌های لازم برای تکمیل طرح‌های آبرسانی از جمله تکمیل خطوط آنتنی طرح تامین آب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح‌های جهاد آبرسانی در پنج شهرستان استان با سرعت در حال انجام است.

محمد کریمی شیاسی تاکید کرد: با شروع فصل کاری، فعالیت طرح‌های جهاد آبرسانی در چهارمحال و بختیاری آغاز شده با تمام توان در حال پیشرفت است.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم برای رفع مشکل بی‌آبی و تنش آبی مردم وارد میدان شد و علاوه بر روستاها برای شهرهای دچار تنش آبی نیز برنامه عملیاتی اعلام کرد و آن را وارد فاز اجرایی کرد.

یکی از این اقدامات، جهاد آبرسانی به روستاهای چهارمحال و بختیاری است که از سوی دولت سیزدهم عملیاتی شده است و پیشرفت مطلوبی دارد.

از جمله طرح‌های آبی در این استان نیز طرح آبرسانی به بیش از نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری است که پس از سال‌ها چشم انتظاری و بیم و امیدها با حضور رییس‌جمهور در دوم سفر استانی وارد فاز بهره‌برداری شد.