رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: سهمیه پذیرش دانش‌آموز در مدارس سمپاد (استعدادهای درخشان) استان در سال تحصیلی آینده از طریق آزمون ۷۷۷ نفر در نظر گرفته شد.

محمدحسین رمضانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ظرفیت آزمون پایه ششم به هفتم مدارس سمپاد گیلان ۴۱۴ نفر در دبیرستانهای استعدادهای درخشان شهرهای لاهیجان، لنگرود، تالش و نواحی یک و ۲ رشت است.

وی با بیان اینکه ظرفیت آزمون تکمیل ظرفیت پایه نهم به دهم مدارس سمپاد گیلان نیز ۳۶۳ نفر اعلام شده‌است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۰ نفر در رشته ریاضی فیزیک، ۱۳۴ نفر در رشته علوم تجربی و ۱۰۹ نفر نیز در رشته علوم انسانی دبیرستان‌های شهرهای لاهیجان، لنگرود، تالش و نواحی یک و ۲ رشت پذیرفته می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین ماه جاری عنوان کرد: دانش‌آموزان واجد شرایط برای شرکت در این آزمون تا ۲۸ فروردین برای نام نویسی از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی http://my.medu.ir فرصت دارند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان هنگام نام

نویسی می‌توانند ظرفیت پذیرش هر مدرسه را در سامانه ثبت نام مشاهده کنند، اظهار کرد: در زمان حاضر سه هزار و ۴۱۹ دانش آموز در مدارس سمپاد شامل ۱۷ دبیرستان در ۱۱ مرکز در شهرستان‌های تالش، لاهیجان، لنگرود و نواحی یک و ۲ تحصیل می کنند.

شرکت دانش‌آموز در آزمون ورودی پایه هفتم با داشتن حداکثر یک مقیاس «خوب» در مجموع ارزشیابی نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم مجاز است ضمن اینکه دانش‌آموزان پایه نهم سایر مدارس که معدل کل خردادماه پایه هشتم (سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱) و نوبت اول پایه نهم آنان (سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲) حداقل ۱۹ است هم می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در بیش از چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.