ساری - ایرنا - بارش‌های بهاری که هفته گذشته مهمان مردم مازندران بود موجب خوشحالی فراوان مردم این خطه به ویژه شالیکاران شده و لبخند شادی را بر لبان آنها آورده است.

به گزارش ایرنا، داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی مازندران نشان می دهد که از ظهر چهارشنبه تا شامگاه جمعه، بیشترین میزان بارندگی در سطح این استان با ۶۳ میلی متر در بازیارخیل میاندورود به ثبت رسیده است.

پس از میاندورود، بیشترین میزان بارندگی در طی این مدت با ۶۱ میلی متر در کندلوس نوشهر، دونا علیای چالوس با ۵۴، بورخانی سوادکوه شمالی و بالا اشنوح تنکابن هر کدام با ۴۷ و شانه تراش تنکابن با ۴۴ میلی متر به ثبت رسید.

کمترین میزان بارندگی نیز در طی این مدت در اسکو محله و بلوران آمل با یک، ورزا محله محمودآباد و گلوگاه با چهار و پنجاب آمل با پنج میلی متر به ثبت رسیده است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و در شرق استان در بعدازظهر با افزایش ابر و احتمال رگبار خفیف و پراکنده باران و روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در روز سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر، در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده باران و وزش باد، روز چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما و روزهای نجشنبه و جمعه نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم همراه خواهد بود.

دادهای دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۲۰.۲ و بلده با ۶.۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه، با روز گذشته بیش از یک درجه کاهش نشان می دهد.