یوسف بیدخوری روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی مزبور افزود: «کیفیت خدمات، صرفه جویی مصرف انرژی، قوانین و مقررات بیمه و مالیات، بازآموزی راهنمایان، تسهیل گری کسب و کارهای کوچک گردشگری» پنج دوره آموزشی برنامه ریزی شده است و به شرکت کنندگان گوهینامه پایان دوره اعطا می گردد.
وی بیان کرد: زیرساخت و تجهیزات به تنهایی نمیتواند خدمات مطلوب و با کیفیت در حوزه گردشگری ارائه کند، لذا دوره های آموزشی و نرم افزارهای آموزشی بیشتر مورد توجه تاسیسات گردشگری قرار می گیرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان در حوزه گردشگری ادامه داد: با وجود نیروهای آموزش دیده، فعالیت و ارائه خدمت در حوزه گردشگری سهل میشود، اما اگر نیروها آموزش ندیده باشند با دشواری های زیادی در خدمت رسانی مواجه خواهیم بود.
بیدخوری با اشاره به سیاستگذاری صورت گرفته در زمینه آموزش گردشگری بیان کرد: نگاه به موسسات آموزش گردشگری فقط ارائه مدرک نیست، بلکه کاملا نگاه مهارتی در این زمینه وجود دارد.
رییس گروه آموزش، بازاریابی و توسعه گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: برگزاری این دورههای آموزشی که نقش بسزایی در ارتقای کیفیت خدمات گردشگری دارد، با استقبال خوب تاسیسات گردشگری در مشهد همراه است.
علیاکبر احمدزاده با بیان اینکه آموزش زیربنای صنعت گردشگری است، افزود: استان خراسان رضوی با داشتن بیش از ۲ هزار تاسیسات گردشگری، بیشترین نیاز را به آموزشهای گردشگری دارد.
وی اظهار کرد: آموزش زمینه اشتغال را فراهم میکند و با توجه به مهارت محور بودن کار و فعالیت در حوزه گردشگری، افرادی که مهارتهای گردشگری را آموزش میبینند شاغل میشوند.
اکنون بیش از ۵۰ درصد از تاسیسات گردشگری کشور در مشهد استقرار دارند.