اسلام‌آباد - ایرنا - نماینده مجلس سنای پاکستان اجرای موفقیت آمیز عملیات ضدصهیونیستی وعده صادق را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و افزود: این اقدام بیانگر اراده، توانمندی، شجاعت و استقامت ایران در پاسخ به تجاوزات اسرائیل است.

سناتور علامه ناصر عباس جعفری روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت که اراده، شجاعت و توانمندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی مستحق تمجید و همبستگی است.

رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان اجرای موفقیت آمیز عملیات وعده صادق علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی را به ایران تبریک گفت و افزود: برای کشورهای مسلمان از جمله پاکستان بسیار مهم است که در کنار ایران بایستند و از کسانی که بی‌ثباتی در منطقه را تداوم می‌دهند، بخواهند تا پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: بدون شک مردم پاکستان بی چون و چرا از جمهوری اسلامی ایران حمایت‌ کرده و در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین می ایستند.

سناتور جعفری اظهار داشت: اقدامات رژیم اسراییل با حمایت آمریکا نمی تواند بدون پاسخ باقی بماند لذا زمان آن فرا رسیده است که صدایی واحد برای حمایت از قوانین بین المللی علیه جنایات اسرائیل و جلوگیری از نسل کشی فلسطینیان بی گناه بلند شود.

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی قبل با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات فعلی خاورمیانه، خواهان خویشتنداری همه طرف‌ها شد و اعلام کرد: اسلام‌آباد پیش‌تر نسبت به پیامدها و خطرات حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.