تهران- ایرنا- سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با اشاره به اینکه ۶ تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر ایران را دارند گفت: منتظر هستیم تا روز چهارشنبه حریف ما در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا مشخص شود تا خودمان را برای آن دیدار هم آماده کنیم.

مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به شرایط این تیم در لیگ برتر ایران و سوپر لیگ غرب آسیا تاکید کرد: در چند سال اخیر بهترین لیگ داخلی را شاهد هستیم و اگر بخواهیم منصف باشیم ۶ تیم مدعی قهرمانی هستند. در مورد سوپرلیگ غرب آسیا هم منتظر هستیم تا حریف ما در فینال مشخص شود تا برای آن دیدار هم آماده شویم.

وی در واکنش به این سئوال که چه دلایل موجب ارتقای سطح کیفی لیگ برتر ایران شد، خاطر نشان کرد: اگر لیگ امسال نسبت به رقابت‌های چندسال اخیر رشد قابل توجهی داشته دلایلی دارد که از آن جمله می‌توان به تقسیم شدن بازیکنان در تیم‌های مختلف اشاره کرد. از سویی دیگر بازیکنان خارجی از ابتدای فصل به تیم‌ها تزریق شدند و امروز شاهد هستیم ۶ تیم شانس قهرمانی دارند. البته تفاوت‌های اندکی بین آنها وجود دارد اما همین که این تعداد تیم از بخت قهرمانی برخوردار هستند، یعنی لیگ خوب و باکیفیتی را پشت سر گذاشتیم.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان تصریح کرد: وقتی رقابت‌ها نزدیک است بدون شک هواداران هم مسابقات جذاب‌تری را دنبال می‌کنند و بسکتبال دیده می‌شود، افزایش حساسیت‌ها رضایت‌مندی علاقه‌مندان به این رشته را به همراه خواهد داشت و امسال دیدیم مسابقات با چه شرایطی آغاز و پیگیری شد.

هاشمی در مورد شرایط تیم شهرداری گرگان گفت: ما هم از ابتدا تیم را برای قهرمانی بستیم، در این راه حمایت‌های مدیران و مجموعه شهرداری گرگان خیلی کمک کرد تا تیمی در شان هواداران خوب و فهیم گرگانی بسته شود. هر اتفاق خوبی که برای بسکتبال شهرداری گرگان رخ داده در ابتدا به تلاش بازیکنان و سپس به حمایت‌های مدیران شهرداری باز می‌گردد و امیدواریم در پایان نیز بتونیم مُزد زحمات خود را بگیریم.

وی در واکنش به داوری‌های لیگ برتر بسکتبال تاکید کرد: در برخی از مواقع ممکن است به عنوان مربی به کنار خط بیایم و اعتراض هم کنم که در جریان بازی طبیعی است اما هیچ‌وقت نباید این مسائل در رسانه‌ها مطرح و پیگیری شود.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در خصوص شرایط این تیم در سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا و اینکه ترجیح می‌دهد با کدام تیم در فینال بازی کند، یادآور شد: حریف ما چهارشنبه و از بین تیم‌های ساجس و الریاضی که هر دو نماینده لبنان هستند،‌ مشخص خواهد شد. با توجه به شرایط، تیم ما در بازی اول و سوم میزبان است و باید دید در ادامه چه خواهد شد. به نظر من الریاضی از نوع تفکر و شرایط بازی عملکرد بهتری دارد و از بازیکنان بهتر بهره می‌برد.

هاشمی با تاکید بر اینکه هر زمان در لبنان به مصاف نمایندگان این کشور رفته، میزبان از هواداران پرشور خود به خوبی استفاده کرده، گفت: در لبنان ۶ تا ۷ هزار هواداری که بسکتبال را به خوبی درک می‌کنند در سال حاضر می‌شوند و با فشار روانی، تیم میهمان را در فشار روانی مضاعفی قرار می‌دهند و کار در این فضا بسیار سخت است اما متاسفانه در شرایطی که شهرداری می‌تواند در گرگان میزبان باشد و همین شرایط را برای آنها ایجاد کند اما باید در تهران به میدان برود و این به معنای آن است که عملا فرصت میزبانی را از دست می‌دهد و از این شرایط بهره نمی‌برد.

گفتنی است شاگردان مصطفی هاشمی بعد از برتری مقابل نماینده عراق در انتظار مشخص شدن حریف خود در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا هستند، حریفی که از لبنان خواهد بود و باید دید بین تیم‌های الریاضی و ساجس، کدام تیم در ایستگاه پایانی به نماینده ایران می‌رسد. الریاضی دیدار نخست را ۹۵ بر ۹۲ پیروز و در دیدار دوم ۱۰۹ بر ۱۰۶ مغلوب دیگر نماینده لبنان شد. دیدار سوم دو تیم روز چهارشنبه ۲۹ اسفند برگزار خواهد شد تا تیم برنده، راهی فینال شود.

نخستین دیدار فینال، ششم اردیبهشت و دومین تقابل، دوازدهم این ماه خواهد بود. در صورت نیاز به بازی سوم، ۱۹ اردیهشت‌ماه برای این بازی اعلام شده است.