زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: سال گذشته در راستای ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ۹۸ هزار و ۶۳۸ نفر ساعت آموزش به ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی در این استان ارائه شد.

محمدرضا انصاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته تعهدات آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به سکونتگاه‌های غیر رسمی استان ۸۹ هزارو ۵۸ نفر ساعت بود.

وی اظهار داشت: با کارهای انجام گرفته این میزان در سال گذشته به ۹۸ هزارو ۶۳۸ نفر ساعت رسید که رشد ۱۱۰ درصدی را نشان می دهد.

انصاری هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را افزایش مهارت نیروی انسانی ساکن در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی عنوان کرد و افزود: تحقق سند ملی توانمند سازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی نیز از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌هاست.

وی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ستاد بازآفرینی شهری ارتقای توانمندی و مهارت افراد برای فراهم کردن زمینه‌های اشتغال است.

به گفته انصاری، اداره کل فنی‌ و حرفه‌ای موظف است بر اساس نیازسنجی‌های مورد قبول جامعه، آموزش‌های مهارتی را به منظور توانمندسازی افراد جامعه برای ورود به بازار کار ارائه و شاغلان فعال در محیط کار را نیز برای پایداری در این محیط توانمند کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به افزایش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در سکونت‌گاه‌های غیررسمی توجه جدی دارد و این موضوع موجب شده است که سهم اقشار کم درآمد جامعه در اشتغال کشور افزایش پیدا کند.