همدان- ایرنا- شهردار همدان گفت: ۱۵ پروژه مهم سرمایه گذاری به میزان ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این شهر تعریف شده که عملیاتی شدن آنها به توسعه و رشد همدان کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمسعود حسینی روز دوشنبه در آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح گردشگری شهر همدان افزود: ایجاد زیرساخت‌های جدید مدیریت شهری در راستای نشاط اجتماعی، خدمات دهی بهتر به شهروندان، تقویت حوزه سرمایه گذاری و پرهیز از خام فروشی و فروش قطعات زمین‌های شهرداری است.

وی خاطر نشان کرد: جذب و تولید سرمایه زیربنای اقتصادی در سایه مشارکت مردم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و حوزه مدیریت شهری نیز در این راستا قدم‌های خوبی برداشته است.

وی اضافه کرد: امروزه ۶۰ درصد از هزینه‌ها صرف طرح‌های عمرانی می‌شود و باید با جذب سرمایه گذاران، نسبت به تامین منابع مالی نیز اقدام کنیم.

حسینی اظهار کرد: در این راستا همه مسوولان باید سرمایه پذیر باشند تا بتوانیم فرآیندهای سرمایه گذاری را فراهم کنیم و اگر مورد حمایت لازم قرار بگیریم، روزهای درخشانی را در این حوزه شهری خواهیم داشت.

ایجاد پارک آبی در دستور کار است

شهردار همدان افزود: با سرمایه گذاران و انبوه سازان نشست‌های متعددی برگزار کردیم و سودآوری برای آن‌ها نیز تعریف شده است و اکنون ایجاد پارک آبی را در دستور کار داریم و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

حسینی خواستار آسیب شناسی و راهکارهای لازم در حوزه سرمایه گذاری توسط اصحاب رسانه شد و افزود: در سرمایه گذاری و گردشگری همراهی خوبی بین شورا و شهرداری است و ارزش پروژه‌های شهرداری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: سیاستگذاری شهرداری کمک به زیرساخت‌های گردشگری همدان است و معتقدیم این حوزه باید اقتصادی شود و فعالان حوزه گردشگری و نیز بازاریان باید در این حوزه به ما کمک کنند.

صنعت گردشگری باید برای مردم تبیین شود

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: اهمیت صنعت گردشگری باید برای مردم این شهر تبیین شود.

حمید بادامی نجات شرایط آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی، غنای فرهنگی و تاریخی را از ویژگی‌های بارز و بی‌نظیر شهر همدان عنوان کرد و افزود: بی‌اطلاعی مسافران از ظرفیت‌های گردشگری همدان همواره دغدغه فعالان این حوزه بود و اکنون با احداث ساختمان راهنمایی گردشگردی در ورودی محور تهران به همدان، خدمات دهی خوبی به گردشگران خواهد شد.

وی خواستار ساخت ساختمان راهنمایی گردشگردی در ورودی جاده ملایر شد و بیان کرد: راهنمایان گردشگری می‌توانند در این مکان‌ها فعالیت کنند و اقدام شایسته شهرداری به شمار می‌رود.

بادامی نجات با اشاره به اینکه مدیریت شهری بار ثبت جهانی هگمتانه را برداشته است، گفت: مابقی دستگاه‌های اجرایی نیز همراهی کردند اما شهرداری اقدامات اساسی را انجام داد و امیدوارم امسال جشن ثبت جهانی را بگیریم.

وی با اشاره به حوزه سرمایه گذاری گفت: خانه‌های واجد ارزش همدان میراث فاخر و گرانبها هستند که با احیای آن‌ها می‌توانیم از این ارزش معنوی برای جذب گردشگران بهره‌مند شویم.

این عضو شورای شهر همدان افزود: شهرداری به دنبال تملک خانه‌های واجد ارزش است و ۱۵۰ میلیارد تومان امسال در این حوزه هزینه خواهد کرد.