زنجان - ایرنا - یک کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت: دفاع مشروع ایران و تنبیه رژیم غاصب، نفوذ ناپذیری آسمان اسرائیل جنایتکار را زیر سوال برد و نشان داد گنبد آهنین، فلاخن داود و سیستم دفاعی پیکان تصوری واهی و تبلیغاتی پوچ بوده است.

سید اسماعیل موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران با تکیه بر توان مردمی و نیروی های نظامی خود توانست حصار و هیمنه پوشالی رژیم غاصب را که از حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه برخوردار است،‌ در هم بشکند.

وی با بیان اینکه حمله ایران به اسراییل بازدارنده است، یادآور شد: با توجه به اینکه سالهاست اسرائیل به انحاء مختلف نیروهای نظامی ایران را در داخل و خارج از مرزهای کشور ترور می کند و در جدیدترین مورد نیز با تجاوز و حمله به کنسولگری ایران در سوریه چندتن از فرماندهان و مستشاران نظامی ایران را به شهادت رساند و کشورهای غربی موضع سالم و شفافی نسبت به این موضوع ندارند این به معنی عبور از خط قرمزهای امنیتی ایران بود و بر همین اساس ایران طبق منشور ۵۱ سازمان ملل حق دفاع مشروع در برابر دولت متخاصم را اعمال کرد.

موسوی اظهار داشت: این اقدام به جا و شایسته ایران موجب ارتقای روحیه و انسجام ملی شده و قدرت و صلابت ایران را در برابر جهانیان به نمایش گذاشت.

وی گفت: دفاع مشروع ایران نشان داد این کشور می تواند با توان قوی نظامی خود هر متخاصم از جمله رژیم صهیونیستی را که قصد عبور از خطوط قرمز و تهدید امنیت کشور را دارد به جای خود بنشاند و از کرده خود پشیمان کند.

این کارشناس امور سیاسی تاکید کرد:‌ این حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل تنها تنبیه نرمی بود که با استفاده از بخش کوچکی از توان نظامی کشور انجام شد و یکبار دیگر صلابت و توان نظامی این کشور به منصه ظهور رسید که پس از این هیچ کشور متخاصمی دیگری نمی تواند معادلات منطقه را برهم بزند.

موسوی تصریح کرد: دفاع مشروع ایران اسلامی این پیام را به متجاوزان مخابره کرد که ایران، کشوری قوی، پرصلابت و قابل اعتنا در منطقه و جهان است و اگر کشورهای امپریالیستی از جمله آمریکا و استعمار کهنه انگلیس، فرانسه و برخی کشورهای خود باخته عربی حامی اسرائیل باشند و این رژیم غاصب را در رفتارهای تجاوزگرانه و آسیب زدن به کشورمان یاری کنند باید بدانند که با پاسخ کوبنده ایران مواجه خواهند شد.