گناباد-ایرنا- نماینده منتخب گناباد و بجستان گفت: مهمترین دستاورد پاسخ مشروع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی دفاع و حمایت از امنیت کشورمان است.

هادی محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدنبال اقدام ناشایست رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه که در واقع به منزله خاک کشورمان محسوب می شود و شهادت تعدادی از فرماندهان و پاسداران سپاه که با دعوت سوریه در آن کشور حضور داشتند، می طلبید که پیرو تاکیدات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و خواست مردم ایران در برابر این تجاوز مقابله به مثل و به آن پاسخ داده می شد.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حمایت از امنیت ملی در پاسخ تنبیهی علیه رژیم غاصب صهیونیستی پایگاههای نظامی این کشور را در داخل خاک این رژیم توسط مورد هدف قرار داد تا رژیم اشغالگر قدس و هم پیمانانش بدانند که اگر رژیم صهیونیستی دوباره مرتکب این خطای استراتژیک و حملات و اقداماتی بشود با پاسخ شدید تر مواجه خواهد شد.

نماینده منتخب مردم گناباد و بجستان با اشاره به حمایت و شادمانی آحاد ملت ایران و بخشهای مختلف کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان و مسوولان نظام جمهوری اسلامی از این اقدام سپاه در پاسخ مشروع علیه اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی گفت: بدنبال این پاسخ قاطع سپاه تکرار اقدام مشابه رژیم صهیونیستی بعید است.

وی گفت: بسیاری از کشورها حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردند و این مساله را پذیرفتند که کشورمان نباید در برابر این تجاوز رژیم اشغالگر قدس سکوت می کرد و بایستی از حق خود دفاع و برابر آن مقابله به مثل می نمود.

محمدپور تصریح کرد: نماینده ایران در سازمان ملل متحد در جلسه اخیر شورای امنیت که به دنبال پاسخ مشروع سپاه علیه رژیم صهیونیستی تشکیل شده بود، مهمترین هدف از این پاسخ تنبیهی سپاه را دفاع از حق مردم و امنیت ایران دانست و جامعه جهانی هم این مساله را پذیرفتند و جلسه شورای امنیت بدون صدور قطعنامه و بیانیه ای به اتمام رسید.

وی افزود: جامعه جهانی این مساله را پذیرفت که ایران کشوری نیست که با هیچ کشوری به صورت مستقیم وارد جنگ بشود مگر اینکه به خاکش تعرض صورت گیرد و بر این اساس کشور ما برابر این حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسول گری سکوت نکرد و پاسخ دندان شکنی به این رژیم داد.

وی اظهار کرد: ایران از نظر نظامی ابرقدرت منطقه و در سطح دنیا حرف برای گفتن دارد و قدرت دفاعی کشورمان می طلبید که در مقابل چنین اقدام رژیم غاصب صهیونیستی سکوت نکند.

وی ادامه داد: کشورهای همسایه ایران می پذیرند که اگر ایران قدرت مندی در کنار خود داشته باشند سایر تجاوزها و اقدام های نابخردانه ای مثل اقدام رژیم غاصب صهیونیستی شکل نمی گیرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت اهداف نظامی سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوا فضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.