کنگاور - ایرنا - نماینده مردم شهرستانهای کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پاسخ و سیلی مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی هیمنه پوشالی اسرائیل را فرو ریخت.

«علی رضایی» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات تروریستی این رژیم اظهار کرد: اسرائیل مرتکب اشتباه محاسباتی شد و کنسولگری ایران در دمشق را مورد هدف قرار داد در حالی که فکر نمی‌کرد از مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و بطور خاص سپاه سیلی محکم بخورد.

وی با تاکید بر اینکه اگر به هر علتی رژیم صهیونیستی دوباره مرتکب خطای راهبردی شود، پاسخ جمهوری اسلامی قوی‌تر خواهد بود، گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که توانایی مقابله دارد و اگر دوباره حمله‌ای از سوی اسرائیل علیه منافع ملی ایرانیان تکرار شود، با توجه به تجربه‌ عملیات وعده صادق، این بار قوی‌تر و محکم‌تر ضربات سنگین‌تری را به اسرائیل وارد می‌کند.

این نماینده مجلس از استان کرمانشاه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد چراکه می‌ترسد مشکلات بعدی برایش رخ دهد، اظهار کرد: رژیم اسرائیل سالهاست که در حق ملت فلسطین ظلم می‌کند و جمهوری اسلامی ایران آمد و مستقیماً وارد عمل شد و جواب این رژیم جعلی را با موشک و پهپاد داد؛ مشاهده کردیم که بعد از عملیات «وعده صادق» همه گروه‌های سیاسی و آحاد مردم حتی دیگر ملل دنیا خوشحال شدند.

رضایی گفت: عملیات وعده صادق موجب ایجاد روحیه خودباوری، امید و خوشحالی شد و بعد از این عملیات موجی از شادی در سراسر دنیا مسلمانان و غیر مسلمانان و آزادی خواهان را فرا گرفت.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت اهداف نظامی سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوا فضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.