یزد - ایرنا - استاندار یزد با گرامیداشت جایگاه معلم در جامعه گفت: برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم باید گسترده و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد، "مهران فاطمی " در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم با تاکید بر دسته‌بندی پیشنهادات ارائه شده در نشست دبیرخانه ستاد بزرگداشت مقام معلم افزود: برنامه های بزرگداشت هفته معلم با رویکرد مدرسه محوری اجرا و در این راستا مدارس با محوریت انجمن اولیا و مربیان و دانش آموزان فعال شوند.

وی با تشریح برخی از برنامه های بزرگداشت مقام معلم استان در سال گذشته، تصریح کرد: یکی از این برنامه های شاخص، برگزاری ویژه برنامه ای با حضور معلمان و خانواده های آن ها در محل تالار وحدت بود.

فاطمی گفت: در این راستا می توان برنامه‌ های شاخص، فاخر و ماندگار در ورزشگاه شهید نصیری با حضور جامعه بزرگ معلمان و خانواده های آن ها را برای تکریم مقام معلم برگزار کرد و در شهرستان ها نیز برنامه ریزی لازم برای برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت مقام معلم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش استان ۱۰ چهره ماندگار حوزه تعلیم و تربیت هر شهرستان را به منظور نصب تصاویر آنها در بیلبوردهای شهری به فرمانداران، شهرداران و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد معرفی کند.

فاطمی افزود: فرمانداران نیز متناسب با پیشنهادات ارائه شده در این نشست برای تکریم مقام معلم، جلسه ای را برای عملیاتی شدن پیشنهادات برگزار و از ظرفیت صنایع برای اجرای برنامه ها استفاده کنند.
وی با اشاره به نقش و اهمیت بزرگداشت مقام معلمان و شهدا در جامعه گفت: با توجه به لزوم بهره گیری از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار، یادواره های معلمان و دانش آموزان شهید نیز به عنوان یکی از برنامه های شاخص در سطح شهرستان ها برگزار شود.
استاندار یزد در ادامه با تشریح جایگاه و شخصیت ارزنده استاد شهید مطهری عنوان کرد: با محوریت دانشگاه فرهنگیان برنامه های شاخص برای تبیین شخصیت استاد مطهری به عنوان معلم در تراز انقلاب اسلامی، در سطح دانشگاه ها و جامعه برگزار شود.
وی همچنین بر لزوم تجلیل متقابل کارگران از مقام معلمان و معلمان از مقام کارگران تاکید کرد و گفت: کارگران ستون تولید و فعالیت های اقتصادی در استان یزد هستند و جامعه کارگری استان با حدود ۳۰۰ هزار نفر عضونقش مهمی در اجرای برنامه های سال جهش تولید دارند.
فاطمی اضافه کرد: می توان با برنامه‌ریزی برای برگزاری رژه سپاس معلم با محوریت مجموعه نیروی انتظامی و در حد برنامه هفته فراجا، برنامه ای متفاوت و فاخر برای بزرگداشت مقام معلم اجرا کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه زیبنده نیست معلمان به دلیل مسائل مالی در بند زندان باشند، گفت: بر این اساس، هماهنگی با ستاد دیه استان برای مشارکت چهره های شاخص در زمینه آزادی و بازگشت معلمان به آغوش خانواده در دستور کار قرار گیرد.
استاندار یزد با اشاره به اثرگذاری بالای هنر و شعر در جامعه تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز برنامه شب شعری در تراز معلمیا و با حضور چهره های فرهنگی، هنری و رسانه ای همراه با شعرخوانی معلمان شاعر برگزار کند.
وی با تاکید بر ضرورت دسته بندی برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین تقویمی برای برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در راستای اجرای برنامه هایی در تراز جامعه فرهنگیان استان یزد در دستور کار قرار گیرد.

از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه هفته معلم نامگذاری شده است.