قزوین - ایرنا- مدیر منطقه سه شهرداری قزوین گفت: ۸۳۶ مورد اخطاریه کتبی در حوزه جلوگیری از ساخت و ساز و تعمیرات غیرمجاز توسط واحد خدمات شهری منطقه سه طی سال گذشته صادر شد.

علی پوریوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تخلفات غیرمجاز شناسایی شامل مازاد پروانه ساختمان، عدم رعایت برکف، اضافه بنا و تغییر کاربری در پارکینگ ها را شامل می شود که بعد از صدور اخطار اولیه واحد اجراییات، پرونده آنها در سازمان شهرسازی تشکیل و به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شد.

وی با بیان اینکه طی این مدت همچنین بیش از یک هزار و ۳۸۰ اخطاریه کتبی جهت تعطیلی کار صادر شد، ادامه داد: ساختمانی که از فوندانسیون شروع به کار می کند تا به اتمام برسد، در مراحل مختلفی می تواند تخلفات بسیاری داشته باشد و این اخطاریه ها که در محل ابلاغ می شود، بابت مراحل مختلف کار و سد معابر مصالح ساختمانی، تخلفات ساختمانی و عدم رعایت اصول فنی است.

پوریوسفی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط واحد خدمات شهری در سال گذشته، اظهار کرد: براساس عملکرد یک ساله واحد خدمات شهری منطقه سه، ۵۳۰ اخطاریه رفع سد معبر ساختمانی و ۱۴۵ اخطاریه در حوزه رفع سد معبر اصناف نیز صادر شد و بیشتر تخلفات شهری نیز مربوط سد معبر دست فروشان یا وانت بارها بود که جمع آوری شدند.

این مسوول با بیان اینکه واحد خدمات شهری ۲ هزار و ۶۰ مورد از پیام‌های ۱۳۷ منطقه را مورد پیگیری قرار داد، افزود: با پیگیری این تماس ها که بیشتر مربوط به تخلفات ساختمانی، نخاله مصالح و سد معبر آنها بوده، براساس بازدید کارشناسان، واحد گشت اجراییات و دستگاه های نظارت شهرسازی و نظام مهندسی این تخلفات شناسایی و پیگیری شدند.

به گفته پوریوسفی، عوامل اجرایی واحد خدمات شهری ۱۵۵ تن آسفالت جهت لکه گیری یک هزار و ۴۰۰ نقطه از این منطقه را هم طی این مدت به مصرف رسانند.

مدیر منطقه سه شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: اجرای عملیات جمع‌آوری نخاله در ۲۲۵ نقطه از منطقه سه به میزان ۴۰۴ تن از دیگر اقدامات انجام شده توسط واحد خدمات شهری در سال گذشته محسوب می شود.