به گفته تپسی قابلیت فوق در راستای هدف همیشگیاش یعنی سادهسازی هرچه بیشتر سفر برای مسافران طراحی شده و به کاربران امکان صرفهجویی در زمان را میدهد. این شرکت اعلام کرده که طبق آخرین بهروزرسانی، مبدا مشخصشده با هدف سنجش صحت مکانیابی، همچنان نیازمند تایید از سمت کاربران است، اما بهزودی این مرحله از درخواست نیز به کلی حذف خواهد شد. به این ترتیب افراد سریعتر به صفحه پیشنمایش میرسند تا هزینه سفر را دریافت کنند. تپسی پیش از این، قابلیت تشخیص لوکیشنهای پرتکرار مبدا و مقصد به کمک هوش مصنوعی را به خدمات خود اضافه کرده بود که با استقبال مسافران مواجه شد.
مصطفی قلیزاده معاون رشد تپسی در رابطه با این خدمت جدید گفت: «هدف اصلی ما از این طرح، راحتی هر چه بیشتر کاربران تپسی است. خوشحالیم که تعداد زیادی از مسافران ما در مرحله آزمایشی، بدون تغییر مبدا پیشنهادی اپلیکیشن، درخواست سفر خود را ثبت کردهاند. آخرین بهروزرسانی قابلیت «تشخیص خودکار مبدا» دقت ۸۰ درصدی دارد و هماکنون برای همه کاربران در دسترس است.»
قلیزاده در رابطه با چالشهای طراحی این قابلیت افزود: «خطای احتمالی در تشخیص موقعیت اولیه کاربر به عوامل مختلفی وابسته است که اغلب از حیطه اختیارات ما خارج است. قدیمی بودن یا مشکل نرمافزاری تلفن همراه، اختلالات شبکه، استفاده از فیلترشکن و شکست سیگنالهای ارسالی GPS از این موارد هستند. با این حال تمام توان خود را برای پیدا کردن راهکار و رفع مشکل با استفاده از هوش مصنوعی معطوف کردیم. با همه این تدابیر، در شرایط بروز اختلال یا زمانی که کاربر قصد درخواست سفر از مبدا دیگر را داشته باشد، امکان ویرایش لوکیشن اولیه به صورت دستی وجود دارد.»
گفتنی است برای تشخیص موقعیت مکانی توسط اپلیکیشن، باید GPS تلفن همراه روشن باشد. قابلیت جدید تپسی از ابتدای زمستان سال ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی برای نسخه تحت وب در دسترس بود، در حالی که همه افراد از جمله کاربران سیستم عامل اندروید هماکنون میتوانند با بهروزرسانی اپلیکیشن خود از آن استفاده کنند.