علیرضا خزائلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تدوین این برنامه در راستای معرفی ظرفیتهای گردشگری استان قزوین به گردشگران خارجی در دستور کار قرار گرفته و قرار است تا نیمه نخست سال جاری تکمیل و اجرایی شود.
وی تصریح کرد: شناخت بازارهای هدف گردشگری، تبیین نحوه حضور در نمایشگاههای بازارهای هدف، تعیین نوع و نحوه بازاریابی و تبلیغات در قالب انواع اقلام تبلیغاتی و برگزاری رویدادها و جشنواره های گردشگری از جمله موضوعات مهم در تدوین این برنامه است.
خزائلی تاکید کرد: از سالهای گذشته تاکنون تصمیم گرفتیم که برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی باید بازارهای هدف را شناسایی کنیم، همین رویکرد سبب شد تا تدوین برنامه یاد شده مورد توجه قرار گیرد.
به گفته این مسوول، استان قزوین با کمک این برنامه هدفگذاری میکند که در کدام استانها و برای کدام کشورها اقلام کالایی با زبان خارجی به خصوص چاپ و توزیع کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین خاطرنشان کرد: این استان در حوزه گردشگری خارجی روند رو به رشد دارد و در همین ایام تعطیلات نوروزی ۱۲۰ گردشگر خارجی از جاذبههای گردشگری استان بازدید کردند.
خزائلی یادآور شد: گردشگران خارجی متعلق به کشورهای اروپایی، چین، روسیه، حوزه خلیج فارس و همچنین آسیای شرقی بودند که در قالب انفرادی و همراه با تیمهای تورگردی به ایران آمده و استان قزوین را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری انتخاب کردند.
گفتنی است، ۱۵۱۶ اثر طبیعی و تاریخی در استان قزوین ثبت ملی شده است.