اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سعدی از گنجینه‌های با عظمت در فرهنگ ایران اسلامی است که به غنای تاریخی و فرهنگی کشور افزوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله،« قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز یکشنبه در آیین بزرگداشت سعدی در فرهنگسرای شهر اراک، افزود: سعدی در ۲، حکمت نظری و عملی در بوستان و گلستان، سنگ تمام گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شاعری در تاریخ ایران، از نظر حماسی به پای فردوسی نمی‌رسد، اما سعدی در بوستان به جهاد اکبر و نفس پرداخته است.

آیت‌الله دری نجف آبادی افزود: شاعر بزرگوار سعدی به بیانات لقمان هم اشاره دارد و در باب سوم بوستان به روابط اجتماعی تاکید کرده است.

وی بیان کرد: سعدی در آثار خود، ارکان بزرگ فرهنگ ایرانی و اسلامی را بیان داشته و ادبیات آمیخته با محتوای خردمندانه را مطرح کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سعدی ۸۰۰ سال قبل راجع به حقوق بشر سخن گفته است و در سازمان ملل شعر معروف بنی آدم اعضای یک پیکرند نقش بسته اما برخی کشورها با حق وتو، حقوق مظلومان را پایمال کرده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر اراک هم در این مراسم گفت: رویکرد شورای اسلامی و شهرداری اراک و سازمان فرهنگی و اجتماعی توجه به مباحث فرهنگی دارد.

«داود قربانی» افزود: امید است اقدامات شورای اسلامی و شهرداری اراک، موجب رضایت مندی مردم را فراهم کند.

شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک با برنامه‌ریزی مدون در تلاش است تا بهترین‌ها را برای مردم اراک رقم بزنند و در سال ۱۴۰۳ در حوزه‌های تفرجگاهی، عمرانی و فرهنگی شاهد پروژه‌های جدید در این کلانشهر خواهیم بود.