ملارد - ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ملارد گفت: افزود: عمده تولیدات عشایر شهرستان ملارد گوشت قرمز است که در سال گذشته یک هزار و هشت تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار کرده اند.

به گزارش ایرنا، حمید احمدی روز دوشنبه در جلسه کارگروه شورای عشایر شهرستان ملارد اظهار داشت: حدود ۳۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ نفر با ۷۵ هزار راس دام سبک در دهستان اخترآباد این شهرستان فعالیت می کنند.

در این جلسه که به ریاست سرپرست فرمانداری ملارد برگزار شد، مسائل مربوط به حوزه عشایر مورد بررسی قرار گرفت.

تامین آب آشامیدنی و علوفه دام عشایر، ارائه تسهیلات کم بهره، ساماندهی جاده‌های موجود به منظور ایجاد مسیرهایی امن برای کوچ عشایر و سمپاشی جایگاه های عشایر عمده مسائل مطرح شده در این جلسه بود که روی آنها بحث، تصمیم گیری و در قالب مصوبه ای به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد نیز در این جلسه عشایر را سرمایه کشور برشمرد و نقش ویژه این قشر زحمتکش را در تامین امنیت و پویائی اقتصاد ایران غیرقابل انکار دانست.

امین اسدی با بیان اینکه ما وظیفه سنگینی در قبال شناسایی و حل مشکلات این قشر صبور و شریف داریم، اظهار داشت: اجرای مصوبات این شورا برهمه دستگاه ها لازم الاجراست و می بایست مصوبات در کمترین زمان پیگیری و به اجرا درآید.

وی خاطرنشان کرد: زندگی عشایری همواره با سختی‌های فراوانی روبرو است که باید با تخصیص اعتبارات مناسب و تامین امکانات رفاهی و خدماتی شرایط زندگی را برای این قشر که نقش موثری در رونق تولید دارند فراهم کنیم.

شهرستان ملارد با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.