سوسن مقصودلو در گفتوگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره ارتباط با بچهها و تولید برنامههای عروسکی برای نسلهای مختلف گفت: همیشه مایل بودم که بتوانم با کودکان هر نسل و دورهای ارتباط بگیرم. اما حالا ارتباط گرفتن با بچهها سختتر شده است.
وی ادامه داد: از آنجایی که از سال ۶۰ برای بچه ها کار میکردم در حال حاضر دهه شصتیها به من میگویند: تو جزو خاطرات کودکی ما هستی؛ اما حالا میبینم با اینکه از بچههای این دوره غافل نشدهام و مایلم برایشان کار کنم اما آنها هیچ تصوری از من ندارند. با اینکه از بچه های این دوره غافل نشدهام و مایلم برایشان کار کنم اما آنها هیچ تصوری از من ندارند
بازیگر مجموعه خانه آب نباتی افزود: از این رو وقتی برنامه خانه آب نباتی پیشنهاد شد خیلی خوشحال شدم و خوشحالترم که میبینم بچههای ۳ یا ۴ ساله من را میشناسند و میگویند برنامه من را میبینند.
مقصودلو با بیان اینکه کار کودک چارچوبی دارد که باید در هر عصر و زمانهای به آن مقید باشیم، گفت: در تولید یک اثر هنری برای کودک نمیشود اشتباه کرد چراکه ممکن است زندگی بچه به خطا برود.
گوینده مجموعه هادی و هدی در پاسخ به اینکه شرایط فعلی تولید اثر برای کودکان را چطور ارزیابی میکند گفت: از زمانی که پلاتو مجری در تلویزیون پا گرفت تمرینها همچون سابق صورت نمیگرفت. ما پیش از هر قسمت هادی و هدی برای صدا و عروسکگردانی تمرین میکردیم اما الان یک استودیو کوچک وجود دارد که مجری میآید و برنامه اجرا میشود و تمام میشود.
او تمرینهایی که پیش از اجرا انجام میشود را حائز اهمیت دانست و افزود: آن تمرینات سابق که دریافتهای خوبی به بازیگر و عروسکگردان میداد تمام شده؛ الان شکل تمرینات عوض شده. آن تمرینات کمک میکرد تا نقاط ضعف و قوت شناسایی شوند اما الان اتفاق نمی افتد.
بازیگر سریال قطار ابدی، از این مجموعه نام آورد و گفت: قطار ابدی، باجناقها، طنزآوران جهان نمایش و چند کار دیگر از آثار شاخصی هستند که شامل مرور زمان نشدهاند و مردم آنها را دوست دارند و فراموش نکردهاند.