تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷

قزوین - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی شهرستان آوج گفت: یک واحد قصابی غیر بهداشتی در شهرستان آوج پس از بررسی و نظارت‌های بهداشتی بازرسان دامپزشکی این شهرستان پلمب شد.

پیمان کاظم اصلانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این قصابی در راستای نظارت‌های بازرسان دامپزشکی شهرستان آوج در روستای ارتش آباد به دلیل کشتار غیر مجاز و عرضه گوشت فاقد هویت و غیربهداشتی با دستور قضایی پلمب شد.

وی با بیان اینکه ذبح دام فقط باید در کشتارگاه انجام شود، تصریح کرد: در این شرایط مراحل معاینه دام زنده قبل از کشتار و بازرسی بهداشتی لاشه دام در کشتارگاه انجام شده و پس از تایید سلامت وارد مراکز عرضه خواهد شد.

به گفته اصلانی، کشتارگاه صنعتی در شهرستان آوج وجود ندارد و ذبح دام در ۲ کشتارگاه سنتی انجام می شود که زیر نظر بازرسان دامپزشکی فعالیت دارند تا دام قبل از کشتار سالم و مورد تایید باشد.

این مسوول با بیان اینکه هرگونه کشتار در قصابی و مراکز دیگر جرم محسوب می شود، خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می کنیم در هنگام خرید گوشت قرمز به مندرجات برچسب یا مهر دامپزشکی روی لاشه دقت کنند که تاریخ مصرف آن منقضی نشده باشد و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ با اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند.