" عزالدین سلیمانی" روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: این طرح در ۲۸ استان کشور راه اندازی و شروع به کار کرده است تا مردم با تماس با این سامانه پاسخ سئوالات حقوقی خود را دریافت کنند.
وی بیان کرد: افزون بر ۶۲ وکیل مرکز وکلای قوه قضائیه در کشور در این طرح مشارکت دارند که به صورت نوبتی و برحسب تکالیف قانونی خود برای پاسخگویی همکاری میکنند.
نائب رییس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه تصریح کرد: پارسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور با سامانه ۱۲۹ تماس گرفته و مشاوره حقوقی دریافت کردند.
سلیمانی ادامه داد: در نتیجه خدمات ارائه شده درصد بالایی از پروندههای ورودی به اماکن قضایی از طریق این سامانه حل و فصل شده است.
رییس کل دادگستری استان بوشهر نیز گفت: هم استانی ها برای دریافت پاسخ حقوقی خود میتوانند صبحها از ساعت ۸ تا ۱۳ با این سامانه صحبت کنند و پاسخ خود را از وکلا دریافت و بعد از ظهر نیز از طریق تماس با شماره ۱۲۹ به صورت گویا سوال مدنظر خود را پرسیده و جواب را دریافت کنند.
" مهدی مهرانگیز" افزود: پیشنهاد شده پاسخگویی حضوری البته به صورت رایگان نیز فراهم شود زیرا برخی سوالات نیاز به توضیح بیشتر برای مردم دارد که قول داده شده این مورد هم انجام شود.