به گزارش ایرنا، مهدی علیزاده روز سهشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال است که ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی نشده بود که این موضوع باعث وقفه در تولید داخلی شده است.
وی ادامه داد: در حوزه مدیریت شهری، در سال گذشته بیش از ۴۵ درصد بودجه شهرداری به حمل و نقل اختصاص داده شد و امسال نیز حدود ۵۰ درصد بودجه شهرداری تهران به حمل و نقل عمومی تعلق گرفت.
به گفته علیزاده، بر اساس برنامه چهارم باید تا پایان سال ۱۴۰۴ تعداد هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم البته سال گذشته ما ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشتیم که ۲ هزار تای آن دیزلی و بر اساس استانداردهای روز دنیاست.
وی ادامه داد: ۵۰۰ دستگاه دیگر برقی بوده و بناست تا پایان سال تحویل شهرداری داده شود البته این ارقام تنها مربوط به تولید داخلی است.
علیزاده اضافه کرد: در پی سفر شهردار تهران به چین، مذاکرات فشردهای صورت گرفته و منجر به انعقاد قرارداد با یکی از شرکتهای چینی شد.
وی افزود: در همین راستا ۲ هزار و ۵۰۰ دستکاه اتوبوس برقی ۱۲ متری برای ورود به ایران در نظر گرفته شد لذا در مجموع تعداد اتوبوسهای برقی ما، اعم از تولید داخلی و خارجی حدود پنج هزار دستگاه خواهد بود و برنامه ما این است که این اتوبوسها تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل کشور شوند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد نوسازی دستگاههای حمل و نقل عمومی گفت: در سال ۱۴۰۲ ما حدود ۴۰۰ دستگاه را نوسازی کردیم و در مجموع حدود ۹۰۰ دستگاه مورد نوسازی قرار گرفته و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شدند.
وی یادآور شد: یکی از معضلات ما در آینده این است که تعداد اتوبوسها در آینده به قدری افزایش یابد که با کمبود رانندگان پایه یک مواجه میشویم و با این حال تلاش ما بر این است که برنامهریزیهای لازم را در این راستا انجام دهیم.