شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری اداره کل صمت و اتحادیه‌های مربوطه، با متخلفان احتمالی که در زمینه فروش داروهای سقط جنین از طریق برخی عطاری‌ها و فروشگاه‌ها فعالیت دارند برخورد کنند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، عصر سه شنبه در نخستین جلسه استانی خانواده و جوانی جمعیت استان در سال ۱۴۰۳، در شیراز افزود: مسئولیت جلوگیری از انجام سقط جنین در جامعه متوجه دانشگاه‌های علوم پزشکی است و باید برای این مهم برنامه مدون و مشخص ارائه دهند.

لزوم استفاده از الگوهای موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم استفاده از الگوهای موفق در زمینه افزایش ازدواج و کاهش طلاق اظهار کرد: در حوزه ازدواج و طلاق هم در سطح ملی و هم استانی با مسائلی مواجه هستیم که برای حل مسائل استانی باید تدابیر و راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

ایمانیه، از شهرداری‌های استان خواست که مانند شهرداری شیراز با ارائه لایحه به شوراهای اسلامی نقش خود را در حوزه ازدواج ایفا کنند و اداره کل دفتر شهری و شوراهای استانداری نیز موظف است میزان فعالیت شهرداری‌ها و شوراها را عرصه را پایش کند.

وی ادامه داد: در همین راستا، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ظرف ۲ ماه آتی و در گام نخست برنامه ازدواج، طلاق و فرزندآوری در روستاها ترسیم و ارائه کند.

او اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد (سمن) که در حوزه ازدواج و فرزندآوری فعال هستند نیز در قالب یک شبکه منسجم و منظم شکل بگیرند تا علاوه بر بازدهی بیشتر فعالیت، از هرگونه موازی‌کاری نیز جلوگیری شود.

استاندار فارس، با اشاره به فعالیت حدود چهار هزار سمن در این استان گفت: تمام سمن‌ها بکوشند تا در زمینه ازدواج، حداقل در مجموعه و در میان اعضای خود فعال باشند و برای ازدواج و کاهش طلاق برنامه‌های کمی، کیفی و مادی و معنوی ارائه دهند.

ایمانیه افزود: ضرورت دارد تا حقوق پیش بینی شده در قانون برای امر فرزندآوری به کارمندان اعلام شود و هرمجموعه و دستگاهی هم که از برقرار کردن این حقوق و امتیازات پیش بینی شده در قانون سرباز زند در صورت اعلام به مجموعه بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری، موضوع پیگیری خواهد شد.

در این جلسه از پوستر دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت با عنوان سهم من از جوانی ایران نیز رونمایی شد.

دومین رویداد اهدای جایزه استانی و ملی جوانی جمعیت در بخش های هفتگانه آماده دریافت آثار علاقه مندان در محورهای خانواده، رسانه، سازمان های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی، شرکتها و موسسه‌های خصوصی، مدیران و نخبگان است.

متقاضیان می توانند برای شرکت در این رویداد، آثار خود را از طریق وبگاه جمعیت به آدرس jameyat.ir ارسال کنند.