بندرعباس - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعد از ظهر و شب در نقاط مختلف استان به ویژه نقاط ساحلی و تنگه هرمز رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد وبرق گاهی تگرگ و تند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

مجتبی حمزه نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی روز جاری با تاثیر سامانه همرفتی، ناپایداری های جوی و دریایی در نقاطی از استان تداوم خواهد داشت و در پاره ای نقاط استان تقویت خواهد شد.

وی بیان کرد: وقوع ناپایداری های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با افزایش لحظه ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان به ویژه تنگه هرمز محتمل خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: سامانه همرفتی تا روز جمعه طی ساعاتی در پاره ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی به ویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

وی یادآور شد: دریا با افزایش سرعت باد جنوب غربی و شمال غربی متلاطم خواهد بود، همچنین شدت باد طی ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیر قابل ملاحظه پیش بینی می شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

حمزه نژاد اضافه کرد: توصیه می شود شناورهای سبک احتیاط های لازم معمول دارند و در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری نمایند.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه با تغییر سوی جریانات افزایش سرعت بادهای شمال شرقی در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان پیش بینی می شود

به لحاظ دمایی، طی امروز چهارشنبه از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.