قزوین - ایرنا - مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: اشتغال بانوان در محیط‌های کاری نباید بر نقش اصلی آن‌ها در کانون خانواده اثر منفی برجای بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کبری علیخانی روز شنبه پس از بازدید از ۲ کارخانه تولیدی کاچیران و دستکش حریر استان و دیدار با بانوان کارگر به خبرنگار ایرنا گفت: باید به شرایطی برسیم که بانوان شاغل هم بتوانند در حوزه خانواده، همسرداری و فرزند پروری به خوبی و در کمال آرامش نقش خود را ایفا کنند.

وی اضافه کرد: همواره به مدیران تاکید شده که شرایط اشتغال برای بانوان را به گونه‌ای فراهم کنند تا هر دو نقش بانوان در خانه و محل کار به خوبی انجام شود.

علیخانی تصریح کرد: برای حل مسایل و مشکلات بانوان کارگر در برخی موارد نیازمند قانونگذاری مناسب کشوری و در بعضی جاها نیازمند تدابیر استانی هستیم.

در این دیدارها مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین به مناسبت روز جهانی کارگر با اهدای یک شاخه گل رز از بانوان کارگر تجلیل کرد.

کارخانه کاچیران نخستین تولید کننده چرخ خیاطی در ایران و کارخانه دستکش حریر بزرگترین تولید کننده دستکش در ایران است که حدود ۸۰ درصد کارگران آن را بانوان تشکیل می‌دهند.