یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده خدمات خوب دولت در حوزه های مختلف و برگزاری دومین کنگره ملی شهدا به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی این استان گفت: روابط عمومی ها باید از ظرفیت بالای رسانه ها در انعکاس خدمات دولت و تقویت عملکردشان بهره ببرند.

به گزارش ایرنا، سید جواد هاشمی مهر روز یکشنبه در جلسه روسای ستادهای گرامی داشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت مدیران روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت:تبیین خدمات دولت و مستند سازی برنامه های کنگره شهدا نیازمند ارتباط مستمر روابط عمومی ها با رسانه ها است.

وی بر تحلیل و تفسیر خدمات دولت در رسانه ها از سوی روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: فعالیت روابط عمومی تنها محدود به تشکیل گروه در بستر فضای مجازی نباشد.

هاشمی مهر برگزاری دومین کنگره ملی شهدا در استان را یک ظرفیت فرهنگی بزرگ دانست و بیان کرد: روابط عموی از این مناسب ملی و مذهبی بر ارتقاء جایگاه خود به نحو احسن استفاده کنند.

وی بر مستند سازی برنامه های کنگره ملی شهدا از سوی روابط عمومی ها تاکید کرد و افزود: فضاسازی محیط اداری در مناسبت های مختلف نیز بای در دستور کار مسئولان روابط عمومی قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری جلسات ستاد روابط عمومی ها در راستای کنگره ملی شهدا بصورت ماهانه گفت: برنامه های مختلفی برای برگزاری کنگره ملی شهدا در دست اجراست که نیاز است روابط عمومی ها همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

سرهنگ پاسدار سلمان خواست خدایی بر ترویج فرهنگ برنامه های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: تبیین ارزش های دفاع مقدس برای نسل جوان اولویت اصلی برنامه های کنگره ملی شهدا است.

وی اضافه کرد: ستاد گرامی داشت کنگره ملی شهدای این استان نیازمند همکاری و پای کار بودن روابط عمومی ها در مستند سازی برنامه و ثبت در سامانه دولت است.

خواست خدایی بیان کرد: ثبت عملکرد نهادها گرامی داشت کنگره ملی شهدا در سامانه دولت از پنج نهاد به ۳۰ اداره و سازمان در این مدت افزایش یافت.

وی افزود: مستند سازی عملکرد و ثبت در سامانه دولت در گزارش عملکرد دستگاه ها بسیار موثر خواهد بود.

روابط عمومی خط مقدم جهاد تبیین

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نقش سازنده، گسترده و مهـم روابط عمومـی ها با وجود فعالیت های انبوه در این حوزه با ایجاد همسویـی و همدلـی محقق شدنی است.

محمدصادق درفشی روابط عمومی هر سازمان را خط مقدم جهاد تبیین دانست و افزود: برنامه های کنگره ملی شهدا و دفاع مقدس باید به بهترین شکل ممکن از سوی روابط عمومی ها تبیین شود.

وی بر تقویت ارتباط چند سویه درون سازمانی، برون سازمان و با حوزه رسانه تاکید کرد و گفت: عملکرد روابط عمومی ها در حوزه دفاع مقدس و فعالیت بیشتر آنها از ملاک های روابط عمومی موفق محسوب می شود.

کنگره شهدا، بزرگترین رویداد فرهنگی سال ۱۴۰۳ در کهگیلویه و بویراحمد

نگاهی به برنامه های دومین کنگره ی بزرگ ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و استانی، برگزاری جشنواره و تولید ده ها سرود فاخر و ماندگار، توزیع ۲ هزار جهیزه، تالیف۲۰۰ عنوان کتاب، جمع آوری ۹۵ سوژه از شهدا، برگزاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ یادواره شهدا، نصب ۲ هزار تندیش شهید و اجرای ۱۳ هزار عنوان برنامه برای نهضت روایتگری، تا صدها تولید فرهنگی،هنری رسانه ای و سینمایی فاخر نشان می دهد که دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان، یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای ۲ هزار شهید، ۵۳ هزار رزمنده ، ۱۳ هزار جانباز ، ۳۱۶ آزاده ، ۶۳ شهید جاوید اثر و پنج شهیده زن است.