سنندج- ایرنا- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان گفت: امیدآفرینی، اقناع و اعتماد سازی در جامعه از وظایف مهم روابط‌عمومی‌ها بوده و کار تبیینی در قالب مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران به مراتب سخت‌تر از دیگر نقاط دنیا است.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی کردستان اظهار کرد: دشمنانی داریم که مانع از دیده‌شدن کارهای دستگاه ها و نظام می‌شوند و نمی‌خواهند جامعه ما امیدوار باشد، بنابراین وظیفه روابط عمومی ها در این رابطه سنگین است.

وی با اشاره به اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی مناسب به مردم، افزود: روابط‌عمومی‌ها باید اقناع سازی در جامعه را در اولویت قرار دهند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه نقش روابط عمومی‌ها در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بسیار پیچیده است، اضافه کرد: زمانی می‌توانیم در تعریف روابط عمومی موفق و پویا به آن نقطه اصلی و هدف غایی دست‌یابیم که جامعه مخاطب آن سازمان را نسبت به خبرها و مطالبی که در آن بستر منتشر می‌کنیم قانع و ترغیب به پیگیری آن مطلب کنیم.

رمضانی با اشاره به اینکه روابط عمومی پل ارتباطی یک سازمان با افکار، نگرش ها و تمایلات و سلایق مخاطبان خاص و عام یک جامعه است، ادامه داد: بازخورد اقدامات سازمان به مدیران و مسوولان و از طرفی اقناع و ترغیب مخاطبان به منظور مشارکت همه جانبه و ایجاد سرمایه اجتماعی، ایجاد انگیزه و پیوند مدیران با مخاطبان است.

وی با بیان اینکه هیچ سازمانی بدون روابط عمومی غنی و قوی، به اهداف خود نمی‌رسد، افزود: در این فضای جنگ رسانه‌ای، ادراکی و حرفه‌ای که در تمام دنیا جریان دارد اقناع سازی مخاطب تاثیر فوق‌العاده مهمی دارد و چنین رویه‌ای بسیار ماموریت سخت و از جمله رسالت بارز مسئولین روابط عمومی‌ها است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: امید کلیدواژه زنده بودن و پویایی هر جامعه‌ای است اگر امید از آحاد مردم سلب شود آن جامعه به مقصد نامعلومی سوق داده می‌شود.

رمضانی یاد آور شد: جایگاه روابط عمومی‌ها باید به خوبی درک شود که متاسفانه در این زمینه ضعف‌هایی در سطح کشور و به تبع استان داریم که بایستی برطرف شود.

وی سنجش و ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌ها توسط کارشناسان، اساتید دانشگاهی، نخبگان و صاحب نظران کارآمد در حوزه رسانه را الزامی دانست و گفت: برخی روابط عمومی‌ها در نظر خود احساس می‌کنند که خبرهایشان مخاطب دارد اما متاسفانه بسیار بی‌کیفیت، بدون مهارت و ناشیانه در حد کلمات تکراری و بسیار مبسوط و بدون توجه به عناصر خبری فقط برای رفع تکلیف، منتشر می‌کنند.

رمضانی تاکید کرد: دانش روز و تکنولوژی باید در ارتقاء عملکرد روابط عمومی‌ها بکارگیری شود و این قشر فرهیخته باید با جامعه هدف ارتباط موثر داشته و همچنین در معرفی سازمان مطلوب عمل کند.

وی در ادامه مخاطب شناسی را یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: روابط عمومی با استفاده از ابزارها و فعالیت های خاص حرفه ای به ایجاد سازش و تفاهم بین سازمان و گروه های مخاطب دست می یابد و از رهگذر این گونه فعالیت ها می تواند فرهنگ صحیح و پویا را تبلیغ کند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کردستان با ذکر اینکه روابط عمومی‌ها بازوان اصلی مدیران دستگاه‌ها هستند، افزود: متاسفانه امروزه روابط عمومی از رسالت واقعی خود دور شده است و باید در مورد نفوذ اجتماعی و خبرهایی که در حوزه روابط عمومی تهیه می‌شود کار آماری به صورت جدی با درنظرگرفتن کمیت‌ و دقت انجام شود و بررسی کنیم تا پوشش این اخبار در جامعه چه میزان تاثیر گذاری داشته است.

در این جلسه نظرات و راهکارهای اعضای جلسه پیرامون برگزاری همایش روز گرامیداشت روابط عمومی ها مورد بحث قرار گرفت.