گنبدکاووس- ایرنا- رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تلاش این سازمان و بعثه رهبر معظم انقلاب در مناسک حج تمتع امسال تامین رفاه و آسایش بیشتر زائران است، گفت: در حج امسال همه زائران ایرانی با قطار مسیر در مدینه-مکه جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش ایرنا، سیدعباس حسینی روز چهارشنبه در همایش آموزشی متمرکز زائران حج تمتع شرق استان گلستان در مصلی نمازجمعه اهل سنت گنبدکاووس افزود: انتقال زائران با قطار، فاصله‌ زمانی هشت ساعته بین مکه و مدینه با اتوبوس را به ۲ ساعت کاهش خواهد داد.

وی یادآور شد: سال قبل سه هزار زائر از مدینه قبل و ۲۴ هزار زائر از مدینه بعد توسط قطار جابه‌جا شدند که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در حج امسال همه زائران از این ظرفیت استفاده خواهند کرد .

حسینی اضافه کرد: امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر و عامل اجرایی به حج تمتع اعزام می شوند که پنج هزار و ۱۵۰ نفر آنان از استان گلستان هستند.

رییس سازمان حج و زیات با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه منا در سال ۱۳۹۴ گفت: امسال حجاج ایرانی از ۳۱ فرودگاه استان‌های کشور به عربستان اعزام می‌شوند.

حسینی از انتخاب بهترین مراکز اسکان برای حجاج ایرانی در مراسم حج تمتع امسال خبر داد و افزود: بهترین هتل ها با کمترین قیمت تدارک دیده شده است ضمن اینکه مراکز اسکان حجاج اهل سنت در مکه و مدینه نزدیکترین هتل ها به حرم ها هستند.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین از کاهش ۳۲۰ دلاری هزینه حج تمتع امسال نسبت به سال قبل خبر داد و بیان داشت: یکی از دلایل گران بودن هزینه حج امسال افزایش قیمت ارز بود

وی از استقرار پزشک در هر یک از مراکز اسکان زائران حج تمتع امسال خبر داد و افزود: علاوه بر این در درمانگاه های پیش بینی شده هم پزشک و کادر درمانی به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

وی با اشاره به سختی اعزام حجاج و خدمات رسانی به آنان گفت: تلاش سازمان حج و زیارت و بعثه رهبر معظم انقلاب ارائه خدمات مطلوب به حجاج ایرانی با انتخاب بهترین روحانی، مدیران کاروان و عوامل اجرایی است ضمن اینکه امسال میانگین سن حجاج ایرانی ۵۷ سال است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس هم در این همایش با اشاره به وحدت و صمیمیت بین اقوام و مذاهب در این شهرستان و گلستان، برلزوم اهتمام ویژه سازمان حج و زیارت به افزایش سهمیه حجاج به این استان تاکید کرد.